مدیر عامل کارخانه سیمان خاکستری نی ریز همچنین گفت: برخورد سلیقه‌ای و شخصی و غیرقانونی برخی مسئولان در بحث صادرات در بنادر، خسارت به تولیدکننده می‌زند و عدم ثبات، تصمیم آنی و برخورد‌های سلیقه‌ای مسئولان امر باعث می‌شود که دچار مشکلات شویم به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از فارس ضمن اینکه افزایش تعرفه‌ها […]

مدیر عامل کارخانه سیمان خاکستری نی ریز همچنین گفت: برخورد سلیقه‌ای و شخصی و غیرقانونی برخی مسئولان در بحث صادرات در بنادر، خسارت به تولیدکننده می‌زند و عدم ثبات، تصمیم آنی و برخورد‌های سلیقه‌ای مسئولان امر باعث می‌شود که دچار مشکلات شویم

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از فارس ضمن اینکه افزایش تعرفه‌ها بدون اعلام به تولیدکننده، تأثیرات بسیار بدی بر تولید می‌گذارد.

شریفی به مباحث دانش بنیان کارخانه نیز پرداخت و گفت: چون یک کارخانه قدیمی نیستیم حقیقتا تا اوایل امسال تلاشمان این بوده است که خودمان را از آب و گل نجات دهیم و در شرایط بهره برداری خود را مستقر کنیم؛ لذا کسانی را آوردیم برای تولید سیمان‌های خاص و اینکه مشخص کنیم مصرف انرژی ما چقدر است و چگونه می‌توان آن را بهینه کرد.

او گفت: ما در این زمینه ها، انرژی و حتی هزینه‌های نگهداری حتی نیروی انسانی کار می‌کنیم و در بعد علمی‌تر از ظرفیت دانش بنیان‌ها استفاده خواهیم کرد چراکه معتقدم ناچارا باید سراغ کار دانش بنیان برویم.

او در مورد همکاری دستگاه‌ها نیز گفت: مسئولان استانی همکاری دارند، شاکله اصلی استانداری و سازمان صنعت و معدن همکاری می‌کنند. دادگستری استان هم همکاری دارند. اتاق بازرگانی هم همچنین حتی در سطح ملی هم. منتها برخی مواقع کسانی که تازه می‌آیند مخصوصا در استان خودمان هنوز درک مناسبی از تولید ندارند حرفی می‌زنند که آخرین نفر پیش او زده است.

سهم ۱۹ درصدی تولید در بازار فارس/اقتصادمان سرمایه محور است
به گفته شریفی کارخانه سیمان خاکستری نی ریز ۱۹ درصد سهم بازار فارس را تأمین میکند که هیچ کارخانه‌ای در فارس بیشتر از این نیست.

شریفی در ادامه با اشاره به ضعف‌های موجود در عرصه اقتصاد نیز گفت: در کل اقتصادمان تولیدمحور نیست و سرمایه محور است. وقتی اینگونه باشد تولید مظلوم است و سرمایه حرف اصلی می‌زند.

او ادامه داد: ۱۰ سال است که رهبرمعظم انقلاب اسم سال را تولید می‌گذارند، اما هنوز این موضوع در کشورمان جا باز نکرده است که مملکت تولید محور شود. مملکت ما هنوز تولیدمحور نیست بلکه سرمایه محور است. مهم‌ترین مشکل ما همین است که اقتصادمان تولیدمحور نیست.

شریفی با بیان اینکه انتظار داریم مسئولانی که تأثیرگذار هستند، از تولید حمایت کنند، گفت: نماینده شهرستان واقعا به همه واحد‌های تولیدی کمک می‌کند مخصوصا ما که تکثر سهام دار داریم ضمن اینکه فرماندار، رئیس دادگستری و دستگاه‌های اداری ونیرو‌های انتظامی شهرستان نیز انصافا کمک می‌دهند. در سطح استان نیز واقعا مسئولان کلیدی کمک می‌کنند مثل استاندار، رئیس صنعت معدن و دستگاه‌هایی که با ما مرتبط هستند. وقتی که موضوع را دنبال می‌کنیم احساس می‌کنیم که این عزیزان واقعا نیت کمک دارند، اما برخی اوقات مشکلات خارج از اراده آنهاست.

او در پایان به مشکلات مربوط به گاز نیز اشاره کرد و گفت: هر دفعه با شرکت گاز چالش داریم که البته آن‌ها هم تقصیری ندارند و باید وظیفه خود انجام دهند و با همه اوصاف مشکلات هست و گیر ما این است که برخی تصمیم کلان می‌گیرند، اما تبعات آن را نمی‌دانند