بازار لباس‌های مشکی محرمی دارای تصاویر شخصیت‌های کارتونی و نمادهای غربی و نامتعارف که با اهداف و الگوهایی تربیتی مکتب حسینی همخوانی ندارد دوباره گرم شده و می طلبد والدین به پیام های تربیتی آشکار و نهان این تصاویر و نمادها بیشتر توجه کنند و آگاهانه و هدفمند فرزند خود را مشکی‌پوش حسین(ع) کنند. به […]

بازار لباس‌های مشکی محرمی دارای تصاویر شخصیت‌های کارتونی و نمادهای غربی و نامتعارف که با اهداف و الگوهایی تربیتی مکتب حسینی همخوانی ندارد دوباره گرم شده و می طلبد والدین به پیام های تربیتی آشکار و نهان این تصاویر و نمادها بیشتر توجه کنند و آگاهانه و هدفمند فرزند خود را مشکی‌پوش حسین(ع) کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، قرن هاست ماه محرم و عشق حسینی محشری در دل‌ها به پا می‌کند و هنگامه شور و رستاخیز عاشقانه مردمی می شود که ارادت و شیفتگی به اباعبدالله الحسین را از دامان مادر و دستان پدر گرفته اند و حال خود با پوشاندن لباس های مشکی به کودکان شان می خواهند دل های آنان را نیز دور حسین بن علی(ع) و فرزندانش طواف دهند تا این حرارت و گرمای درونی حسینی همچون میراثی گرانبها و فانوسی روشن در مسیر زندگی آنان جاودان بماند.

شیفتگان و ارادتمندان مکتب حسین(ع)با پوشیدن لباس های مشکی بار دیگر درس های مکتب امام حسین را مرور می کنند تا از این رهگذر برای رساندن کودکانشان به معرفت‌های تجربی و فضیلت های انسانی از حسین بن علی الگو بگیرند و اصحاب کربلا را با ارزش‌های متعالی اخلاقی و تربیتی همچون شرافت، عزّت و فضیلت های انسانی، آزادگی،شجاعت، توکل و فداکاری به کودکانشان معرفی کنند.

پرواضح است که توجه به الگو و اسوه، مؤثرترین و موفق ترین روش تربیتی است و اکثر والدین نیز با همین هدف کودکان خود را سیاه پوش حسین‌بن علی(ع) می کنند بنابراین بهترین محصول تربیتی نصیب کسانی می شود که بین شور حسینی و شعور حسینی حلقه وصلی ایجاد کنند و با نهادینه کردن درس «هَیهات مِنّ الذلّه» از این حماسه و قیام تکرارناشدنی و بی بدیل، تابلوی راهنمایی برای زندگی کودکانشان رقم بزنند.

بدون شک کنترل ورودی های ذهنی و دیداری کودکان بسیار ضروری است و مسئولیت والدین و جامعه در این میان غیرقابل چشم پوشی است، متاسفانه چند سالی است که با اوج گرفتن احساس و شور بدون شعور حسینی و گاه برخی انحراف ها؛ تناقض های فکری و رفتاری در ایام عزاداری اباعبدالله به چشم می خورد و الگوهای نیکو و آداب و حرمت مکتب عاشورا به حاشیه می رود تا جایی که لباس‌های نامناسب مشکی در قالب فروش محرمی برای کودکان به بازار می آید و برخی باغفلت و ناآگاهی و برخی هم صرف زیبایی ظاهری لباس، کودکانشان را با چنین لباس هایی مشکی پوش حسین(ع) می کنند! غافل از اینکه لباس های مشکی کودکانه با تصاویر جذاب و نامربوط می‌تواند تفکرات و الگوهایی غیر از عاشورا و مکتب حسینی و زینبی به کودک القا کند.

باید توجه داشت قلمرو زیبایی و حرمت لباس مشکی محرمی تا کجاست و والدین چه نقشی در انتخاب این لباس ها و تربیت عاشورایی فرزندان شان دارند؟

آیا لباس‌های مشکی با تصاویر شخصیت کارتونی و نمادهای غیرعاشورایی می تواند با اهداف و الگوهایی تربیتی مکتب حسینی همخوانی داشته باشد؟

آیا قرار است کودکان ما از محرم فقط پوشیدن لباس‌های مشکی با تصاویر کارتونی و کامپیوتری و نمادهای غربی را یاد بگیرند و در جوانی نیز با فرارسیدن محرم صرفا به دنبال آخرین مد لباس مشکی باشند؟!

آیا پوشیدن لباس های مشکی دارای عکسها و نوشته های نامتعارف و غربی می تواند پرورش کودکان حسینی را محقق کند؟

آیا والدین در انتخاب نوع لباس مشکی محرمی برای کودکان به پیام های تربیتی آشکار و نهان این تصاویر و نمادهای غربی توجه می‌کنند؟

آری واهمه این است که با غلیان شور حسینی بدون پشتوانه شعور حسینی، عاشورایی منهای حماسه، حسین‌بن علی(ع) منهای الگو و کاروانی اسرایی بدون پیام برای ما باقی بماند.

به هوش باشیم که شعور حسینی به معنای درک و الگوپذیری از زندگی فکری و رفتاری سیدالشهدا را با شور و حرارت حسینی همراه کنیم تا شاهد بروز رفتارهای انحرافی، جاهلیت مدرن و حرمت شکنی در لوای دین و عاشورا نباشیم چراکه حسین بن علی(ع) همه هستی خویش را در راه اعتقاد و جلوگیری از انحراف جامعه فدا نمود تا هر روز «عاشورا» و هر جا «کربلا» بماند