در حوزه شهرسازی اقدامات خوبی انجام شده است/ از تجربیات شهرداری اصفهان استفاده می‌کنیم رئیس مجمع رؤسای کمیسیون شهرسازی کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها با اشاره به اینکه در حوزه شهرسازی اقدامات صحیح و با کیفیتی نیز انجام شده است، گفت: روز گذشته در بازدیدی از شهر اصفهان شاهد اقدامات مثبت شهرداری بودم، لذا امیدواریم بتوانیم […]

در حوزه شهرسازی اقدامات خوبی انجام شده است/ از تجربیات شهرداری اصفهان استفاده می‌کنیم

رئیس مجمع رؤسای کمیسیون شهرسازی کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها با اشاره به اینکه در حوزه شهرسازی اقدامات صحیح و با کیفیتی نیز انجام شده است، گفت: روز گذشته در بازدیدی از شهر اصفهان شاهد اقدامات مثبت شهرداری بودم، لذا امیدواریم بتوانیم بخشی از این اقدامات را در تهران نیز اجرا کنیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، مهدی عباسی امروز یکشنبه بیست‌وهشتم اردیبهشت‌ماه در پنجمین اجلاس رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها که به میزبانی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: استفاده از تجربه گذشتگان و پیش‌بینی آینده نقش مهمی در تصمیم‌گیری‌ها در حوزه شهرسازی دارد، زیرا با مسائلی روبه‌رو هستیم که چاره‌ای نداریم برای آنها اقدام سریع انجام دهیم، اما این اقدام سریع نباید به تصمیم خطرناک تبدیل شود، بنابراین آینده را باید به گونه‌ای رقم بزنیم که آیندگان افسوس دوران ما را برای این تصمیم گیری‌ها بخورند.

وی افزود: تجربه ثابت کرده است که یک تصمیم اشتباه در حوزه شهرسازی تمام دستاوردهای این حوزه را نابود می‌کند، افزود: در تهران یک پروژه بزرگراهی با چند هزار میلیارد اعتبار اجرا شده است، اما به دلیل آنکه یک مرکز تجاری به اشتباه آنجا طراحی شده، این زیر ساخت بزرگراهی کارکرد خود را از دست داده است.

رئیس مجمع رؤسای کمیسیون شهرسازی کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها تصریح کرد: توصیه می‌کنم به شهرهایی که در مسیر رشد و توسعه قرار دارند، مراقب باشند تصمیم‌هایی نگیرند که بعد برای اصلاح آن چاره‌ای نباشد.

وی خاطرنشان کرد: در نشست امروز به مباحثی همچون محیط زیست، آب و هویت اشاره شد که همه آنها در گرو تصمیم‌هایی است که بخشی از آن در حوزه شهرسازی رخ می‌دهد.

عباسی با اشاره به اینکه در حوزه شهرسازی اقدامات صحیح و با کیفیتی نیز انجام شده است، گفت: روز گذشته در بازدیدی از شهر اصفهان شاهد اقدامات مثبت شهرداری بودم، لذا امیدواریم بتوانیم بخشی از این اقدامات را در تهران نیز اجرا کنیم.