به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در استان کردستان در همایش طلایه‌داران تبلیغ شهرستان قروه که به همت تبلیغات اسلامی این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: روحانیون باید همواره خود را خدمتگزار مردم بدانند.وی با بیان اینکه تبلیغ «مقارنات، الزامات، ثمرات و رنج‌هایی» دارد، افزود: مقارنات […]

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در استان کردستان در همایش طلایه‌داران تبلیغ شهرستان قروه که به همت تبلیغات اسلامی این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: روحانیون باید همواره خود را خدمتگزار مردم بدانند.
وی با بیان اینکه تبلیغ «مقارنات، الزامات، ثمرات و رنج‌هایی» دارد، افزود: مقارنات (ویژگی‌هایی که مبلغ باید داشته باشد) تبلیغ نیازمند مهارت و مطالعه بوده و مبلغ برای جلوگیری از بیان مطالب تکراری، باید به اطلاعات و دانش خود بیفزاید.
نماینده ولی فقیه در کردستان با تاکید بر اینکه باید در تبلیغ از سخنرانی‌های تکراری خودداری و جایگاه مخاطب در نظر گرفته شود، اضافه کرد: مبلغان گرچه با خلوص نیت وظایفشان را انجام داده اما شان آنان نیز باید در نظر گرفته شود.
حجت‌الاسلام پورذهبی خدمت خالصانه را از دیگر مقارنات تبلیغ دانست و تاکید کرد: انسان نباید هیچ وقت در برخورد با مخاطب دچار ناراحتی شود، بلکه باید طوری برخورد کند که به وزن اخلاقیات مردم افزوده شود.
وی به الزامات و بایسته‌های اخلاقی تبلیغ پرداخت و گفت: مبلغان به مطالب اصلی، جدید و تاثیرگذار در هدایت مردم بپردازند.

نماینده ولی فقیه در کردستان در پایان دیدن و تجربه گرفتن را از ثمرات تبلیغ دانست و اضافه کرد: مبلغان در سفرهای شهرستانی و روستایی با ذائقه و خواسته مردم آشنا می‌شوند.

حجت‌الاسلام رستمی امام جمعه شهرستان قروه نیز در این همایش با اشاره به نقش روحانیون در تبلیغ معارف دینی گفت: حضور روحانیون در برنامه‌های مبلغان دین مبین اسلام برای تاثیرگذاری بیشتر در جامعه لازم و ضروری است.
وی افزود: روحانیون مسئولیت سنگینی در زمینه تبلیغ حقایق دینی بر عهده دارند که باید در انجام آن دقت بیشتری داشته باشند، تمام برنامه‌های تبلیغی روحانیون باید با روحانیون ویژه‌ای و تنها برای رضای خداوند متعال صورت بگیرد.
حجت‌الاسلام برومند رازیانی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان نیز به بیان ماموریت‌های تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی اشاره کرد و افزود: تبلیغی که پشتوانه مردمی داشته باشد موفق و ماندگار خواهد بود.
حجت‌الاسلام رازیانی خواستار استقرار روحانیون بومی در روستاهای منطقه شد و تبلیغ خالصانه را ماموریتی الهی و خطیر دانست.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان بیان داشت: اگر امر تبلیغ دین به درستی انجام شود، بسیاری از مشکلات اجتماعی، خیانت و ناهنجاری‌ها حل می‌شود.
وی بر اثرگذاری تبلیغ و مباحث دینی تأکید کرد و افزود: اگر مبلغان دینی خود عامل به احکام باشند و در رفتار خود این مهم را جلوه گر کنند؛ قطعا مردم نیز بهتر می توانند به سوی دین جذب شوند.
گفتنی است؛ در پایان همایش با تقدیم لوح تقدیر از زحمات حجت‌الاسلام رحمانپوریان راهیار استان کردستان قدردانی بعمل آمد و حجت السلام شرفبیانی به‌عنوان راهیار استان جدید معرفی شد.

کویستان عبدالحکیمی/ کردستان