وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در صفحه ویراستی خود توضیحاتی درباره اتصال برخی از جزایر خلیج‌فارس به شبکه فیبر نوری کشور ارائه داد.

 اواخر اردیبهشت ماه بود که وزارت ارتباطات اعلام کرد طرح اتصال جزایر ابوموسی، تنب کوچک و تنب بزرگ از طریق فیبر دریایی افتتاح خواهد شد و این اتصال با هزینه ۱۷۶ میلیارد تومان و به طول ۱۵۰ کیلومتر انجام خواهد بود.

اکنون این طرح اجرایی شده و به تازگی عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار پستی در صفحه ویراستی خود از اتصال برخی از جزایر جنوب کشور به کمک فیبر نوری دریایی به شبکه فیبر نوری کشور خبر داد. در این طرح جزایر ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک به بندر لنگه و جزیره کیش و هندورابی نیز به یکدیگر متصل شده است. در نتیجه آن، سرعت اینترنت کاربران تا ده برابر افزایش یافته است و اختلالات موجود در شبکه رادیویی به دلیل شرایط جوی این مناطق نیز از بین خواهد رفت.

متن پست وی به این شرح است: اقدامات ۲۰ ماه گذشته، اتصال جزایر همیشه ایرانی خلیج فارس از طریق فیبرنوری به سرزمین اصلی است تا هموطنان عزیز در این جزایر از ارتباطات پایدار و با کیفیت برخوردار شوند.برای این کار بیش از ۱۵۰ کیلومتر فیبرکشی عمدتاً دریایی با استفاده از توان شرکتهای دانش بنیان داخلی انجام شده است.