قدردانی مردم اصفهان و مسئولان از ۴۵ سال مجاهدت سردار مجاهد شهید زاهدی مراسم بزرگداشت سردار مجاهد سرلشکر پاسدار شهید «محمدرضا زاهدی» صبح امروز با حضور اقشار مختلف مردم، مقامات کشوری و لشکری در گلستان شهدای اصفهان برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران؛ ویژه‌برنامه بزرگداشت فرمانده دوران دفاع مقدس، سردار رشید اسلام، سرلشکر […]

مراسم بزرگداشت سردار مجاهد سرلشکر پاسدار شهید «محمدرضا زاهدی» صبح امروز با حضور اقشار مختلف مردم، مقامات کشوری و لشکری در گلستان شهدای اصفهان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران؛ ویژه‌برنامه بزرگداشت فرمانده دوران دفاع مقدس، سردار رشید اسلام، سرلشکر پاسدار محمدرضا زاهدی در جوار گلستان شهدا با حضور جمعیت زیادی از مردم، پاسداران، فرماندهان سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی برگزار شد.
امروز مراسم تجلیل و تکریم از یک قهرمان بود. قهرمانی که همه مردم اصفهان برای مراسم تشییعش آمده بودند و حالا در مراسم تجلیل و تکریم او حضور پیدا کردند تا از زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی و جهادی او تشکر کنند.

زنان شجاع و بزرگ‌مردان شهیدپرور اصفهانی با حضورشان نشان دادند یاد و خاطره شهیدان همیشه زنده خواهد بود.

زن و مرد، پیر و جوان، کودک و نوجوان در این مراسم به همراه خانواده خود حضور داشتند تا به دشمن نشان بدهند ملت شهیدپرور ایران اسلامی همیشه پشتیبان و حمایتگر ولایت خواهند بود.

شهید زاهدی تربیت‌شده دست شهید خرازی و شهید ردانی پور بود

هم‌رزم شهید در این مراسم با بیان اینکه ایشان با وجود سن کم به‌عنوان فرمانده، پنج مرحله عملیات رمضان را فرماندهی کردند، اظهار کرد: شهید زاهدی تربیت‌شده دست شهید خرازی و شهید ردانی پور بود و به شهید خرازی و شهید ردانی پور عشق می‌ورزید و در جلساتی که شهید خرازی حضور داشت؛ اعلام‌حضور نمی‌کرد و همانند یک شاگرد سخنان سردار را گوش فرامی‌داد.

وی با بیان اینکه بعد از شهادت شهید خرازی بهترین گزینه فرماندهی سردار زاهدی بود، اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های بارز شهید خرازی دوری از دوربین‌ها و در تیتر اخبار بودن است و امروز اگر مستندات آن‌چنانی از شهید زاهدی نداریم برگرفته از همین روحیه است.

این رزمنده دفاع مقدس با بیان اینکه در میدان‌های رزمی این شهدای سرافراز ما از نیروها جلوتر بودند، گفت: فرمانده‌های دفاع مقدس به بچه‌ها می‌گفتند بیایید، نمی‌گفتند بروید، جلودار بودند، در عملیات رمضان شهید زاهدی به‌عنوان فرمانده خود جلودار بود.

*عروس شهید: به‌زودی دیگر نامی از اسرائیل کودک کش و رژیم صهیونیستی باقی نخواهد ماند

عروس شهید زاهدی گفت: رژیم صهیونیستی به پایان و زوال خودآگاه است و می‌داند به‌زودی حیات متعفن اش به پایان خواهد رسید. جمهوری اسلامی به‌زودی جواب محکم و دندانشکنی به اسرائیل خواهد داد و به‌زودی دیگر نامی از اسرائیل کودک کش و رژیم صهیونیستی باقی نخواهد ماند.

*حضور همرزم شهید با ویلچر و با زبان روز در مراسم شهید

هم‌زمان و جانبازان دوران دفاع مقدس شهید زاهدی امروز با وجود معلولیت و روزه‌داری در مراسم شهید راه قدس حضور پیدا کردند. یکی از آنها گفت: اسرائیل می‌داند به پایان عمر خود رسیده و برای نگه‌داشتن خود دست به اقدامات جنایت‌کارانه و تروریستی مانند ترور سرداران رشید اسلام می‌زند؛ اما باید بداند به‌زودی از بین خواهد رفت و دیگر اسمی از اسرائیل، این غده سرطانی باقی نخواهد ماند.

شهید زاهدی اجر ۴۵ سال مجاهدتش را گرفت

فرزند شهید زاهدی در این مراسم با بیان اینکه خدایا ما کسی را فدا کردیم که همیشه از دیده‌شدن فراری بود، اظهار کرد: شهید می‌گفت من چشمانم را برای قرآن خواندن و شاید دیدن مهدی فاطمه می‌خواهم؛ شهید از زمان جنگ هیچ‌گاه زیارت عاشورایش ترک نمی‌شد و خدا را شکر که اجر ۴۵ سال مجاهدت پدرم شهادت در روز شهادت امیرالمؤمنین (ع) بود.

زاهدی ادامه داد: شهید زاهدی چه روزهایی از ساعت ۶ صبح تا یک‌نیمه شب مشغول کار بود و باز هم نماز شبش ترک نمی‌شد و مردم را در نماز شبش یاد می‌کرد.

  • اصفهانی‌ها در مراسم تشییع شهید زاهدی بی‌نظیر بودند

سردار علی فدوی به عنوان سخنران ویژه مراسم بزرگداشت سردار مجاهد سرلشکر شهید محمدرضا زاهدی در گلستان شهدای اصفهان با بیان اینکه اصفهانی‌ها در مراسم تشییع شهید زاهدی بی‌نظیر بودند و دل‌های بی‌شماری در اصفهان به همان روال دفاع مقدس هستند، اظهار کرد: این مردم از آن گروهی هستند که یا به خیل شهدا پیوستند و یا منتظر شهادت و مشغول انجام تکالیف هستند.

*شهید زاهدی بر همه مبانی پایدار بود

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه شهید زاهدی بر همه مبانی پایدار بود، عنوان کرد: در طول ۴۵ سال گذشته زیباترین جمع‌هایی که وجود داشته جمع همین افراد تکلیف‌مدار بوده است، به‌حسب ظاهر جنگ سخت است و ناراحتی و زخمی‌شدن و شهادت دارد؛ اما فیلم‌هایی از خوشحالی رزمندگان نشان‌دهنده شادی در بین این افراد است.

وی با بیان اینکه مردم جهان در طول ۶ ماه گذشته صحبت‌های ۶۰ سال گذشته امام خمینی در شروع نهضت و در سال ۴۲ در مورد رژیم صهیونیستی را بیان می‌کنند و فرمایشات امام خمینی جهانی شده است.، اظهار کرد: جبهه حق انقلاب اسلامی از لحظه اول دشمن داشته و تاکنون ادامه داشته است، جبهه حق انقلاب اسلامی در یک طرف و طرف دیگر جبهه شیاطین و باطل به سردمداری آمریکا جنایت‌کار است.

سردار فدوی با بیان اینکه دشمنان همه توان خود را در مبارزه با انقلاب اسلامی به کار گرفته‌اند، خاطرنشان کرد: شهید زاهدی برای هر کجا که گفته شد و تکلیف بر او مترتب شد به خدمت رفت؛ درحالی‌که فرمانده نیروی بود به‌حسب ظاهر در جاهایی خدمت کرد که جایگاه دنیوی پایین‌تری داشت.

*فضا معطر به بوی حرم رضوی شد

خادم‌یاران امام رضا (ع) با حضور خود این مراسم را متبرک به حضور خود و معطر به عطر رضوی کردند. پرچم حرم امام رضا علیه اسلام را به این مراسم آوردند و به این مراسم معنوی روحانیت بیشتری بخشیدند.

حضور گروه سرود و خواندن سرود توسط نوجوانان انقلابی روح حماسی این ویژه‌برنامه را زیادت بخشید و به این مراسم شوروشعف داد.

یک شاعر اصفهانی درون خود را در قالب شعر به رخ دشمن کشید و در ابتدا به بیان رشادت‌های مردم ایران اسلامی و شهیدان پرداخت و سپس برای رژیم صهیونیستی رجزخوانی کرد.

حضور دانشجویان، جوانان، نوجوانان و کودکان انقلابی نشان داد عشق به ولایت به علت حقانیت آن میان مردم ایران همه‌گیر است و همه مردم ایران به درخت تنومند انقلاب عشق می‌ورزند.