بهره‌برداری از مجتمع صنایع‌دستی سنندج با اشتغال‌زایی۱۱۰ نفر در هفته دولت در ششمین روز از گرامیداشت هفته دولت و با حضور استاندار کردستان، مجتمع صنایع‌دستی با اشتغال‌زایی ۱۱۰ نفر در سنندج به‌بهره‌برداری رسید. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ استاندار کردستان روز دوشنبه ۷ شهریورماه ۱۴۰۱ در آیین افتتاح مجتمع صنایع‌دستی سنندج […]

بهره‌برداری از مجتمع صنایع‌دستی سنندج با اشتغال‌زایی۱۱۰ نفر در هفته دولت

در ششمین روز از گرامیداشت هفته دولت و با حضور استاندار کردستان، مجتمع صنایع‌دستی با اشتغال‌زایی ۱۱۰ نفر در سنندج به‌بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ استاندار کردستان روز دوشنبه ۷ شهریورماه ۱۴۰۱ در آیین افتتاح مجتمع صنایع‌دستی سنندج که با حضور جمعی از مدیران استانی، مسئولان و هنرمندان این شهرستان برگزار شد، گفت:بسیار خرسندیم که امروز شاهد افتتاح این مجموعه کارگاه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در مرکز استان هستیم.

اسماعیل زارعی‌کوشا اظهار کرد:استان کردستان به‌واسطه برخورداری از فرهنگ غنی و تنوع رشته‌های مختلف صنایع‌دستی دارای ظرفیت‌های بسیار زیادی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار کردستان با تاکید بر حمایت از تولید با توجه به شعار سال، افزود:همه مسئولان و متولیان امر باید با حمایت از تولیدکنندگان و صنعتگران، زمینه اشتغال و توسعه اقتصادی استان را بیش از پیش فراهم کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان هم در آیین افتتاحیه این مجتمع گفت: مجتمع صنایع‌دستی سنندج از جمله مجتمع‌های بزرگ صنایع‌دستی در غرب کشور به‌شمار می‌رود که با افتتاح و بهره‌‌برداری از آن برای۱۱۰ نفر از هنرمندان منطقه شغل ایجاد شده است.
یعقوب گویلیان با بیان اینکه این مجتمع در سه طبقه و تعداد ۲۲ کارگاه احداث شده است، اظهار کرد: در این مجتمع اساتید صنایع‌دستی، هنرمندان و علاقمندان به این حوزه در کنار هم جمع می‌شوند تا ضمن تولید آثار ارزشمند و شناسنامه‌دار صنایع‌دستی، زمینه معرفی و عرضه این محصولات را در سطح داخل و خارج از کشور فراهم نمایند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، افزود: صنایع‌دستی استان مجموعه‌ای متنوع و ارزشمند از تولیدات هنرمندان خوش‌ذوق است که با بهره‌گیری از مواد اولیه بومی تولید و عرضه می‌شود.
او عنوان کرد:اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، حمایت از صنعتگران استان و تسهیل امور مربوطه را در اولویت کاری خود قرار داده و با تمام توان از این قشر پشتیبانی خواهد کرد.

گویلیان یادآور شد: امیدواریم با همکاری صنعتگران توانمند کردستان زمینه رشد و توسعه آثار ارزشمند صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان بیش از پیش فراهم شود.

کویستان عبدالحکیمی/کردستان