وزیر فرهنگ گفت: انقلاب اسلامی یک نظام آرمانی محسوب می‌شود که نقطه آغازش بهمن سال ۱۳۵۷ است و نقطه تکاملی اش رسیدن به تمدن نوین اسلامی و جامعه آرمانی مهدوی است. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران ،به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی، شامگاه گذشته […]

وزیر فرهنگ گفت: انقلاب اسلامی یک نظام آرمانی محسوب می‌شود که نقطه آغازش بهمن سال ۱۳۵۷ است و نقطه تکاملی اش رسیدن به تمدن نوین اسلامی و جامعه آرمانی مهدوی است.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران ،به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،

محمدمهدی اسماعیلی، شامگاه گذشته در سومین گردهمایی سالیانه خانواده بزرگ هیئت زوارالزهرا که با عنوان «بهشت زیر بیرق ها» در فرهنگسرای بهمن برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: گردهمایی های اینچنینی که حضار آن همگی امیدوار و انقلابی هستند تمامی ویژگی های اجتماع مومنانه را در خود جای می دهد و برپایی اجتماعات از این دست برای همدلی بیشتر اقشار مختلف جامعه ضروری خواهد بود و قطعا حرکت انقلاب اسلامی در افقی که مقام معظم رهبری برای تعالی این انقلاب ترسیم کرده اند به برپایی اینچنین اجتماعاتی با مختصات انقلابی نیاز خواهد داشت.
وی در عین حال تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم از طریق اینگونه تجمعات به بخشی از آرمان های بزرگ انقلاب اسلامی در حوزه های آموزشی و تربیتی جامعه عمل بپوشانیم.

وی در ادامه گفت: انقلاب اسلامی یک نظام آرمانی محسوب می‌شود که نقطه آغازش بهمن سال ۱۳۵۷ است و نقطه تکاملی اش رسیدن به تمدن نوین اسلامی و جامعه آرمانی مهدوی است که برای رسیدن به این اهداف متعالی باید با همدلی به مسیر ادامه دهیم.

وزیر فرهنگ در دولت مردمی تصریح کرد: هر دو دهه اخیر شاهد شکل گیری چنین مراسم پرفضیلتی در جامعه هستیم که عمدتا متولی این مراسم ، جریاناتی از دل اندیشمندان انقلابی است که هدفشان تعالی جامعه دینی است و در نقاط مختلف کشور، فضای جدیدی را برای فعالیت های انقلابی در حوزه‌های مختلف فراهم کرده اند.

وی در ادامه به نقش مهم جریانات مردمی در حل بحران های مختلف اشاره و تاکید کرد: همین جریانات در اتفاقات و رویدادهایی که جامعه را تحت تاثیر قرار می‌دهد به کمک دولت و نهادهای حاکمیتی می آیند و با بهره گیری از ظرفیت گروه های مردمی و جهادی به مدیریت بحران ها و اتفاقات جامعه کمک می کنند به عنوان مثال در سال های اخیر کشور دچار چالش ها و بحران هایی چون کرونا، سیل، زلزله و … شده بود که در همه این موارد دولت ها به برکت فعالیت نیروهای جهادگر انقلابی توانستند بر مشکلات فائق آیند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: یکی از مهمترین مواردی که در گام دوم انقلاب به آن پرداخته شده، این است که دولت در جایگاه نظارتی و تسهیل کننده امور تقویت شود و گروه های مردمی، انقلابی و جهادی متصدی پیشبرد حوزه های مختلف شوند و هم اکنون فضای مدیریت کشور در دولت انقلابی به این سمت ریل گذاری شده است.
گفتنی است، در پایان سومین گردهمایی سالیانه خانواده بزرگ زوارالزهرا که در فرهنگسرای بهمن برگزار شد از برگزیدگان چهره های مردمی در بخش های فرهنگی، هنری، ورزشی، علمی و اجتماعی تجلیل به عمل آمد.