مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان گفت: ۲۴۶ هزار و ۴۹۵ دام سبک و سنگین در اردوی جهادی سه روزه جهادگران و دانشجویان دامپزشکی در مناطق محروم این استان واکسینه شدند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، دکتر سیدرضا موسوی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با بیان‌اینکه اجرای این اردو نوعی رکورد شکنی محسوب می‌شود، اظهار داشت: اردوی مزبور از […]

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان گفت: ۲۴۶ هزار و ۴۹۵ دام سبک و سنگین در اردوی جهادی سه روزه جهادگران و دانشجویان دامپزشکی در مناطق محروم این استان واکسینه شدند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، دکتر سیدرضا موسوی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با بیان‌اینکه اجرای این اردو نوعی رکورد شکنی محسوب می‌شود، اظهار داشت: اردوی مزبور از بیست و هفتم تا سی‌ام تیر سالجاری توسط ۱۵۲ نفر از بسیجیان و دانشجویان دامپزشکی در قالب اعزام ۶۱ گروه بطور ویژه در شهرستان سمیرم و همزمان در شهرستان‌های کاشان، خمینی شهر، شاهین شهر، فریدن و چادگان برگزار شد.

وی ادامه داد: نیروهای جهادی دامپزشکی استان در این اردو ۲۴۵ هزار و ۷۷۳ رأس دام سبک، ۷۷۲ رأس دام سنگین را واکسینه و بدن ۹۲ هزار و ۱۹۹ رأس دام را در روستاها و مناطق محروم استان سم‌پاشی کردند.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان افزود: همچنین در این اردو ۴۴ هزار و ۸۴۰ قطعه طیور خانگی علیه بیماری “نیوکاسل” و یک هزار و پنج قلاده سگ خانگی و سگ گله علیه بیماری مهلک “هاری” واکسینه شدند.

وی، سم‌پاشی ۵۰۴ هزار و ۵۶۳ مترمربع جایگاه نگهداری دام، معاینه و درمان هشت هزار و ۱۷۶ راس دام و آموزش چهره به چهره ۸۱۵ نفر از روستاییان و عشایر را از دیگر اقدامات انجام شده در این اقدام جهادی برشمرد.

موسوی اضافه کرد: طرح اردوی جهادی تاکنون در ۱۸ استان کشور اجرا شده است و در اصفهان نیز با توجه به نتایج این برنامه‌ها بصورت منظم، با قدرت و با نگاه محرومیت‌زدایی و جهادی ادامه خواهد یافت.

وی، هدف از اجرای اردوهای جهادی را حفظ سرمایه‌های دام و طیور دانست و افزود: پیشگیری و مبارزه با انگل‌های داخلی و خارجی بزرگترین خدمت به سرمایه تولید ملی است و دامپزشکی در راستای کنترل بیماری‌ها، بطور جدی در کنار دامداران و مرغداران صنعتی و سنتی قرار دارد و از آنها حمایت می‌کند.

مدیرکل دامپزشکی اصفهان همچنین افزایش بهره‌وری با صرف کمترین هزینه را از دیگر اهداف این اردوی جهادی با توجه به مشکل کمبود اعتباری این سازمان عنوان کرد و افزود: واکسن و سم مورد نیاز در این طرح توسط دامپزشکی تامین شد و فرمانداری‌ها، دهیاری‌ها و روستاییان، بسیج سازندگی، امور عشایر و آموزش و پرورش از نظر نیروی انسانی، بطور رایگان در این طرح کمک کردند و این کار با استفاده از ظرفیت مردمی با کمترین هزینه انجام شد.

موسوی با اشاره به اینکه اردوهای جهادی در شهرستان‌های مختلف استان تا مهر سالجاری ادامه دارد، خاطرنشان کرد:در زمان حاضر۳۸۰ روستای محروم و کمتر برخوردار در استان اصفهان وجود دارد که نیاز به ارائه خدمات رایگان دامپزشکی دارند که باید بصورت ویژه به آنها خدمت رسانی کرد.

شایان ذکر است، استان اصفهان با ۲ هزار و ۶۰۰ واحد مرغداری صنعتی، ۱۷ کشتارگاه طیور و ۳۳ کشتارگاه دام و بیش از ۱۰ هزار مرکز بسته‌بندی و فرآورده‌های خام دامی دارای ظرفیت مناسبی در این بخش اقتصادی است و یکی از قُطب‌های تولیدات دامی در کشور محسوب می‌شود