بستنی کرمان در کربلا توزیع می شود مدیرموکب های ستاد عتبات کرمان گفت: ۴۹ موکب در شهر کربلا و هفت موکب در مسیرپیاده روی امسال به زائران حسینی خدمات‌رسانی می‌کنند.به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان رسول فتحی با بیان اینکه موکب‌های استان کرمان عمدتاً در صحن عقیله بنی‌هاشم (س) […]

بستنی کرمان در کربلا توزیع می شود

مدیرموکب های ستاد عتبات کرمان گفت: ۴۹ موکب در شهر کربلا و هفت موکب در مسیرپیاده روی امسال به زائران حسینی خدمات‌رسانی می‌کنند.
به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان رسول فتحی با بیان اینکه موکب‌های استان کرمان عمدتاً در صحن عقیله بنی‌هاشم (س) یا در خیابان احمدالوائلی مستقر هستند افزود: این موکب‌ها برای پذیرایی و اسکان روزانه ۹۰ هزار زائر آماده می‌شوند.

او با اشاره به اینکه هدف ما در خدمت‌رسانی به زائران اربعینی بالا بردن کیفیت خدمات نیز است تصریح کرد: سه موکب از استان کرمان فقط به پخت نان اختصاص دارد.

مدیر امور موکب‌های ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان کرمان ادامه داد: حضور بانوان کرمانی در بحث پخت نان برای زائران اربعین حسینی امسال چشمگیر است و موکب‌های «نان صلواتی کرمانی‌ها، گردان نانوای خانوک و موکب چریک پیر خانوک» از این استان در مسیر و در کربلا به همت بانوان عاشق امام حسین (ع) اقدام به طبخ نان و توزیع بین زائران می‌کنند.

او بیان کرد: هرچند ما وظیفه اسکان و تغذیه زائران را برعهده گرفته‌ایم، اما در کنار آن، خدمات پزشکی، تعمیر خودرو‌های سنگینی که امکانات موکب‌ها را جابه جا می‌کنند، خیاطی، ماساژ زائران و توزیع گیاهان دارویی را هم در برنامه داریم.

فتحی گفت: موکب‌های ستاد عتبات در مرز‌های خروجی و در کشور عراق مستقر هستند .

او با اشاره به حضور رابطان بهداشتی در موکب‌های امسال اربعین گفت: کار مجزایی که امسال انجام گرفته این است که برای هر موکب یک رابط بهداشتی تعریف شده که این شخص توسط هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی آموزش می‌بیند تا در مواقع ضروری به‌کار آید و همچنین بر مباحث بهداشتی موکب نیز نظارت کند.

مدیر امور موکب‌های ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان کرمان بیان کرد: در مراسم امسال اربعین حسینی هلال احمر به‌صورت جداگانه در خدمت زائران است و بحث رابط بهداشتی نیز برای نخستین بار مطرح شده است.