اولین دوره تربیت معلم قرآنی و پنجمین دوره ارتقای نخبگان طرح ملی تلاوت قرآن کریم دراصفهان // تقویت انس با قرآن و رشد اجتماعی نوجوانان و جوانان هدف اولین طرح تربیت معلم قرآنی است زهرانصیریبه میزبانی شرکت توزیع برق استان اصفهان ودر ۲اردیبهشت سال جاری نشست خبری اجرای طرح ملی اولین دوره تربیت معلم و […]

اولین دوره تربیت معلم قرآنی و پنجمین دوره ارتقای نخبگان طرح ملی تلاوت قرآن کریم دراصفهان // تقویت انس با قرآن و رشد اجتماعی نوجوانان و جوانان هدف اولین طرح تربیت معلم قرآنی است

زهرانصیری
به میزبانی شرکت توزیع برق استان اصفهان ودر ۲اردیبهشت سال جاری نشست خبری اجرای طرح ملی اولین دوره تربیت معلم و پنجمین دوره طرح ارتقای نخبگان تلاوت قرآن کریم با حضور دبیرکل ستاد اجرایی، دبیر مجمع خیران و مسئولان شرکت های برق منطقه ای اصفهان و توزیع برق شهرستان اصفهان برگزارشد.

دراین نشست، دبیرکل ستاد اجرای طرح ملی اولین دوره تربیت معلم و پنجمین دوره ارتقای نخبگان تلاوت قرآن کریم با اشاره به برگزاری این دوره از ۱۱ تا ۱۵ اردیبهشت ماه در دانشگاه اصفهان،گفت: هدف اصلی این طرح تقویت انس با قرآن و محافل قرآنی، رشد اجتماعی نوجوانان و جوانان است.

حسین مقدم کیا افزود:از سال ۱۳۹۱ باهدف شناسایی وکشف استعدادهای قرآنی و با همکاری معاونت قرآن ،وزارت ارشادومرکز قرآن کریم آستان قدس این طرح درکل کشور اجرا شد.

وی بااشاره به اینکه یک دهه از عمر این طرح میگذرد عنوان کرد:در این ۱۰سال حداقل ۵هزار نوجوان نخبه را شناسایی کردیم وآموزش داده ایم وهم اکنون در ۲۸ استان این طرح اجرایی شده است ،اولین دوره تربیت معلم را دراصفهان با حضور ۵۵ نخبه از ۷ استان (آذربایجان شرقی، مرکزی،قزوین، سیستان وبلوچستان،خراسان رضوی،مازندران و کرمانشاه )برگزار می کنیم

وی تاکید کرد: همچنین ما موفق شدیم در کشورهای عراق، سوریه، لبنان و اخیرا در پاکستان این طرح را اجرایی کنیم که اجرای آن در بعضی از کشورها بعد از پاندمی کرونا ضعیف شد اما مثلا پاکستان به تازگی اضافه شده است و حدود ۱۰۰ قرآن آموز را در این کشور تربیت کردیم و به زودی خروجی آن دیده می‌شود.

دبیر اجرایی طرح ملی تلاوت قرآن کریم تاکید کرد: در اولین دوره طرح تربیت معلم دروسی از جمله تدریس و فنون معلمی، روانشناسی تدریس و اجرای طرح اقرا در آن تدریس می‌شود. طرح اقرا در سال‌های گذشته توسط شورای قرآن برگزار شد که بعضی از اساتید مطرح کشور مجوزی تحت عنوان اساتید طرح اقرا گرفتند که تمامی قاریان و حافظان می‌توانند تمام قرآن را توسط این اساتید تلاوت کنند و مجوز دریافت کنند که این شخص می‌تواند تمام قرآن را صحیح بخواند و صحیح تدریس کند.

وی خاطر نشان کرد: طرح اقرا با حضور استاد مهدی حسنی حافظ قرآن کیم و نفر اول مسابقات قرآن کشور در دوره تربیت معلم برگزار می‌شود و طی شش ماه آینده به این نوجوانان مجوز و مدرک این طرح داده می‌شود.

مقدم کیا گفت: این طرح رادر ۳ پایه حفظ ،مفاهیم وتلاوت به نوجوانان آموزش میدهیم واولویت کار انس با قرآن برای نوجوانان وجوانان بوده اما خیلی از این استعدادها جزء قاریان وحافظان وافرادی هستند که به صورت تخصصی یا مفسران قرآن ویا قاریان قران شدندودرحال فعالیت هستند

محمد حسین تربتیان دبیر اجرایی ستاد اجرایی طرح تلاوت در این نشست افزود :با همکاری شرکت توزیع برق منطقه‌ای، استان و شهرستان اصفهان از تاریخ ۱۱ لغایت ۱۵ اردیبهشت ماه میزبان قاریان برتر کشور با حضور اساتید بین المللی هستیم

وی بیان کرد: اشاعه فرهنگ قرآنی ،باعمل به قران در بین جوانان میسر میشود واین واقعیتی انکار ناپذیر است و برگزاری همایشها واشنایی جوانان با قران مقدمه ای است که مباحث قرانی را به خانه های خودمان بیاوریم باعمل به آیه های قرانی وعمل به دستورات الهی، دربین فرزندان وخانوادهای خودمان نهادینه کنیم.

میزبانی طرح های آموزش قرآنی افتخار صنعت برق استان اصفهان

امید بهمن زیاری، معاون منابع انسانی شرکت توزیع برق استان با ابراز خورسندی از مشارکت و میزبانی صنعت برق استان اصفهان در اجرای اولین دوره تربیت معلم قرآنی و پنجمین دوره ارتقای نخبگان تلاوت قرآن کریم، آن را مایه مباهات برای برق استان توصیف کرد و ابراز امیدواری نمود که اجرای طرح های قرآنی به همه استان های تسری یابد و خانواده های بیشتری به سمت انس با قرآن پیش روند.

*میزبانی طرح های آموزش قرآنی؛ افتخار صنعت برق استان اصفهان

همچنین امید بهمن زیاری، معاون منابع انسانی شرکت توزیع برق استان با ابراز خرسندی از مشارکت و میزبانی صنعت برق استان اصفهان در اجرای اولین دوره تربیت معلم قرآنی و پنجمین دوره ارتقای نخبگان تلاوت قرآن کریم، آن را مایه مباهات برای برق استان توصیف کرد و ابراز امیدواری نمود که اجرای طرح های قرآنی به همه استان های تسری یابد و خانواده های بیشتری به سمت انس با قرآن پیش روند.

در ادامه نیزامیرحسین کاوان، دبیر مجمع خیرین و مشاور طرح ملی تلاوت قرآن کریم با اشاره به گسترش برنامه آموزشی و راه اندازی مجمع خیرین تلاوت قرآن کریم، گفت: این مجموعه که از منابع مالی دولتی برخوردار نیست، تلاش می کند تا در زمینه انس با قرآن تاثیرگذار باشد.

وی برگزاری اولین دوره تربیت معلم و پنجمین دوره ارتقای نخبگلن طرح ملی تلاوت قرآن کریم به میربانی صنعت برق استان را گامی ارزشمند در جهت جذب و مشارکت مردم و نهادهای مختلف برای گسترش آموزه های قرآنی عنوان کرد.

گفتنی است صنعت برق استان اصفهان،میزبان این دوره از طرح ملی تلاوت است.

مجمع خیرین قرآنی در زمینه انس با قرآن