مقام معظم رهبری در خرداد ۹۸نسخه برون رفت تمام مشکلات کشور را روی میز گذاشت/ملت ایران باید در مقابل آرایش جنگی دشمن بصورت میدانی عمل کنند مسول میز تخصصی و حوزه معاونت حوزه های کل کشور:شناسایی آسیبهای اجتماعی و مشکلات معیشتی مردم باید بصورت کوچه به کوچه و بادرج آدرس کد پستی در سامانه اختصاصی […]

مقام معظم رهبری در خرداد ۹۸نسخه برون رفت تمام مشکلات کشور را روی میز گذاشت/ملت ایران باید در مقابل آرایش جنگی دشمن بصورت میدانی عمل کنند

مسول میز تخصصی و حوزه معاونت حوزه های کل کشور:شناسایی آسیبهای اجتماعی و مشکلات معیشتی مردم باید بصورت کوچه به کوچه و بادرج آدرس کد پستی در سامانه اختصاصی انجام شود و مردم را به کنش اجتماعی و دستورات گام دوم انقلاب بر اساس یک جبهه منظم وپای کار و با هدف پیشرفت به سوی چشم انداز نوین امت وجامعه اسلامی دعوت کنید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ حجت السلام شیخ حسن یحیایی مسئول میز تخصصی و حوزه معاونت حوزه های کل کشور در نخستین جلسه نهضت اجتماعی جوانان استان کردستان که روز پنج شنبه در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: این جلسه شروع یک قیام میدانی و مبارزه با مشکلات وآسیبهای اجتماعی توسط خود اقشار مردم است.

یحیایی گفت: مقام معظم رهبری در خرداد ۹۸نسخه برون رفت تمام مشکلات کشور را روی میز گذاشت و این ذهنیت و پیش بینی ایشان در راستاهای حل مشکلات کشور بسیار آسان و براحتی قابل اجراست و ما نیز
باید در میدان عمل گوش به فرمان ایشان و قاطعانه تلاش کنیم.

وی با اشاره به اینکه حضرت امام خمینی«ره» هیچ نرم افزار خاصی بجز یک قلم وکاغذ در زمان جنگ نداشت، اما با کمک خود اقشار مردم انقلاب و جنگ پیروز شد، افزود: ما باید بصورت رزمنده وار وارد میدان جنگ آسیبهای اجتماعی امروز کشور بشیم ودر راس آن نیز مطابق دستور فرمانده میدان عمل کنیم. لذا پذیرفتن و اجرای بموقع دستور فرمانده میدان از جانب هسته های فعال و گروههای دغدغه مند فراهم کننده هسته های قویتر مردمی برای بهتر حل کردن مشکلات مردم است.

مسول میز تخصصی و حوزه معاونت حوزه های کل کشور افزود: ما نباید وقت نیروهای کاردان و متخصص مردمی رابرای کارها و مشکلات ابتدایی هدر دهیم، لکن بایستی برای این افراد میدان کار و فعالیت زنجیر وار بیشتری ارائه شود که بتوانند عملکرد بهتر و میدانی قوی داشته باشند.

وی افزود: در حال حاضر ما به قسمت گفتمان نیاز داریم، ۴۴ سال است که در حوزه آسیب های اجتماعی موسسات و گروههای خیریه زیادی پای کار آمدند وکارهای خوبی هم انجام دادند، اما ما زمانی میتوانیم گزارش عملکرد خوبی داشته باشیم که اعلام کنیم چند موسسه خیریه ویا گروههای فعال در حوزه آسیبهای اجتماعی به دلیل اینکه آمار تعداد افراد نیازمند کاهش پیدا کرده است،از کار و دغدغه آسیبهای اجتماعی کناره گیری کرده اند.

یحیایی با اشاره به اینکه تاکنون خروجی قابل قبولی بر اساس چشم انداز ترسیم شده مقام معظم رهبری در گروهها و عدم ایجاد حلقه های میانی ومیدانی خوب نبوده،افزود: مقام معظم رهبری در سال۹۸ زمانی که نسخه برون رفت کشور را از مشکلات اجتماعی و….نوشتند، فرموند: طراحی، راهکار و پیگیری لحظه به لحظه می تواند بسیار موفق عمل کند، اما با استفاده از نیروهای خبره وتوانمند موسسات و همچنین ایجاد بستر حلقه های مردمی که درد ومشکلات طبقه خود را بهتر حس می کنند، بصورت مدیریت شده و اساسی اجرا شود. لذا اگر ما بصورت زنجیر وار و بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری پیش برویم،قطعا مشکلات کاهش می یابند.

وی گفت: شناسایی آسیبهای اجتماعی و مشکلات معیشتی مردم باید بصورت کوچه به کوچه و بادرج آدرس کد پستی در سامانه اختصاصی انجام شود و مردم را به کنش اجتماعی و دستورات گام دوم انقلاب بر اساس یک جبهه منظم وپای کار و با هدف پیشرفت به سوی چشم انداز نوین امت وجامعه اسلامی دعوت کنیم و گرنه همچنان اقشار نیازمند جامعه ما محتاج وچشم براه بسته های معیشتی هستند، واین روند سالهاست که ادامه دارد. عده ای به عنوان خیریه به عده ای دیگر کمک میکنند وهمچنان تعداد دوطرف در حال افزایش است. لذا ما باید به گونه ای تخصصی در میدان کار عمل کنیم که آمارهای مشکلات نیازهای معیشتی مردم کاهش پیدا کند نه افزایش.
و دلیل عدم موفقیت آن نیز عدم اجرای دقیق واساسی چشم انداز ترسیم شدم فرمانده است که بدرستی وبراساس نقشه های تخصصی صورت نگرفته است.

ایشان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اینکه ملت ایران باید در مقابل آرایش جنگی دشمن جبهه بگیرند و بصورت میدانی عمل کنند، افزود: اصالت احساس مسئولیت اجتماعی باید در وجود خود مردم جامعه باشد، افرادی که دغدغه مشکلات مردم و نظام را با خود حمل میکنند و قصد طراحی و اجرای برون رفت این مشکلات را بصورت تخصصی در اهداف کار خود دارند، لذا زمانی که ما احساس مسئولیت اجتماعی داشته باشیم، اتوماتیک وار نهضت اجتماعی جوانان نیز استارت زده میشود و کنشهای اجتماعی یکی پس از دیگری به همدیگر متصل میشوند و قدرت بهتری در راستای حل و فصل و ارایه راهکار های اساسی که مقام معظم رهبری بر آن تاکید داشتند، در دست میگیرند.

وی با ابراز نگرانی از وضعیت معیشتی ومشکلات مردم کردستان طبق آمار ارایه شده توسط مسئولان گروهها و موسسات خیریه گفت:اگر بر اساس نقشه های درست و میدانی در مرحله اول از طریق هر کدام از خیرینی که پای کار هستند، ماهانه مبلغ مناسبی برای جمع آوری کمک به نیازمندان ومشکلات اجتماعی در نظر گرفته شود و حساب شده پیش برویم، مشکلاتی که اسمش را یک مشکل بزرگ گذاشته ایم به راحتی حل میشود، چرا که گروههای خیریه ما بصورت سیستماتیک و هسته های میدانی به همدیگر وصل نیستند و هیچ کدام هم اساس اصلی و راهکار حل مشکلات را بخوبی بلد نیستند، بنابراین بیشتر اوقات هم زمان و هم هزینه های اضافه زیادی خرج شده است.

با تکیه به بیانات مقام معظم رهبری در جریان سازی گام دوم انقلاب فرهنگ سازی کاهش آسیبهای اجتماعی را با تمام توان اجرا میکنیم

عطالله امینی دبیر نهضت اجتماعی جوانان استان کردستان در ادامه نخستین جلسه نهضت اجتماعی جوانان استان کردستان اظهار کرد: ما در نهضت اجتماعی جوانان استان کردستان پنج عرصه را برای هدف طراحی و معرفی کرده ایم که اولین عرصه آن ایجاد صندوقهای کوچک قرض الحسنه مردمی در بین اقشار مردم کوچه و بازار است.
دومین: صندوقهای خیریه کوچک در سطح محلات وشهرستانها فعال است، اما ساماندهی نشده است. سومین: مروجین کسب وکارهای خانگی و حمایت از افراد خودکفا وکارآفرین است. چهارمین: صندوق قرض الحسنه حمایت از دستاورد کشاورزی و تولیدات باغات است. پنجمین: ارایه خدمات اجتماعی به کودکان کار و قربانیان آسیبهای طلاق در جامعه است.

وی افزود: این پنج عرصه به علاوه عرصه پیش مرگان مسلمان کرد که در راستای خدمات گروههای جهادی خیریه فعالیت می کنند، آماده همکاری و ارائه راهکارهای مناسب در حوزه کاهش آسیبهای اجتماعی هستند.

دبیر نهضت اجتماعی جوانان استان کردستان با اشاره به شناسایی ۶۰ درصد از گروهها و خیرین جهادی در استان کردستان گفت: به یاری خدا و با تکیه به بیانات مقام معظم رهبری در جریان سازی گام دوم انقلاب تلاش می کنیم با همکاری اداره کل کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) در سطح استان کردستان در جهت آسیب زدایی و فرهنگ سازی کاهش آسیبهای اجتماعی حلقه های مردمی قوی،دغدغه مند و دلسوز را بیشتر از گذشته پای کار بیاوریم تا با همکاری همدیگر بتوانیم بخشی از مشکلات و معضلات امروز جامعه را حل کنیم.

دبیر نهضت اجتماعی جوانان استان کردستان با اشاره به متدین بودن، دلسوزی و اتحاد مردم کردستان در تمامی عرصه های اجتماعی و سیاسی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران افزود: نهضت اجتماعی جوانان استان کردستان نیازمند همکاری مسئولان دلسوزی و دغدغه مندیست که درد امروز مردم جامعه را درک کند، لذا اگر هر کدام از ما یک درصد درد و مشکلات جامعه را درک کنیم، نه فقط به عنوان یک پشتیبان قوی نظام جمهوری اسلامی عمل می کنیم، بلکه مشکلات آسیبهای اجتماعی نیز بصورت سیستماتیک حل میشود.

وی نقش خیرین را در جهت کمک به نیازمندان و رفع برخی از مشکلات اقتصادی در استان را بسیار تاثیر گذار عنوان کرد وگفت: ما در راستای تحقق اهداف در نهضت اجتماعی جوانان استان کردستان بر مبنای فرمایشات مقام معظم رهبری به کمک اداره کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) در جهت شناسایی خیرین ولینک شدن آنها با اعضای نهضت وهمچنین شناسایی خانواده های مستعد، نیازمند هستیم تا با یاری همدیگر عملکردی بهتری داشته باشیم.

دشمنان برای استارت هر کدام از اهداف خود به کردستان چشم طمع دوخته اند/ مسئولین به کردستان نگاه ویژه داشته باشند


دکتر انور سقزی قائم مقام نهضت اجتماعی جوانان استان کردستان نیز در ادامه این جلسه ضمن تقدیر وتشکر از دکتر سلیم کریمی دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان کردستان که در راستای کاهش آسیبهای اجتماعی بویژه اعتیاد که سالهاست صادقانه تلاش میکنند،اظهار داشت: استان کردستان دارای پتانسیلهای غنی خدادادی، نیروی جوان و بیکار زیادی است که یک مدیر دلسوز وکارآمد را می طلبد تا در این راستا با همت قاطع و توان کامل گامهای موثری را در جهت کاهش آسیبهای اجتماعی که زیرمجموعه آن بیکاری، اعتیاد و…. می باشد را بردارد.

سقزی با اشاره به معدن طلای شهرستان قروه که جزو یکی از منابع قوی در حوزه اقتصادی کشور واستان محسوب میشود، افزود: تنها چیزی که برای ساکنین و روستاهای اطراف معدن طلای شهرستان قروه باقی میماند کمبود امکانات، بیکاری جوانان و مشکلات دیگریست که بایستی بصورت ویژه که جزو مطالبات بحق مردم شهرستان قروه است، بررسی و پیگیری شود.
وی افزود: کارخانه پتروشیمی سنندج تنها ۲۰نفر نیروی بومی دارد و از طرف دیگر نیز هیچ منفعتی از درآمد کارخانه پتروشیمی به مردم کردستان نمی رسد، و این ظلم محسوب میشود.
قائم مقام نهضت اجتماعی جوانان استان کردستان با اشاره به وضعیت سخت زندگی ساکنین ناحیه منفصل شهری نایسر وعدم امکانات عمرانی، رفاهی و… گفت:دربعضی از محلات نایسر تعداد زیادی از خانوارهها در طول شبانه روز تنها پنج ساعت آب آشامیدنی دارند و مدیران زیربط به این معضل اساسی هیچ توجه نمیکنند.

سقزی ادامه داد: نمایندگان مجلس چند ماه قبل از انتخابات از مردم نایسر به عنوان به دست آوردن میز قدرت و برنده شدن خود در عرصه انتخابات استفاده میکنند و با خرید وفروش آرای وعده های سرخرمن به آنها میدهند. اما در زمان بحران مشکلات و آسیبهای اجتماعی که نایسر به عنوان پایلوت مشکلات اجتماعی در شهرستان سنندج شناخته شده است، هیچ اقدام قابل قبولی بجز طرحها وپروژه های شعاری وکم بازده را اجرا نمیکنند.

وی با اشاره به همیشه درصحنه بودن مردم استان کردستان در تمامی عرصه های سیاسی، اقتصادی و…. گفت: مردم فهیم و غیور کردستان نیازمند یک مدیر دلسوزی که مطالبات بحق آنها را پیگیری، اجرا و با عملکرد قابل انتظار به آنها تحویل دهد هستند، چرا که در زمان هشت سال جنگ تحمیلی این مردم جدای از تقدیم کردن پنج هزار و۴۸۴ شهید والامقام به انقلاب اسلامی ایران، آسیبهای بسیار زیادی از زوایای مختلف دیدند که نمونه آن در حال حاضر نگاه وتوجه ویژه مسئولان دلسوز به اقتصاد،ایجاد فضای کار برای جوانان کردستان است که دشمنان برای استارت هر کدام از اهداف خود به آن چشم طمع دوخته اند و از بی توجهی مسئولین امر به مشکلات اساسی آن و آسیبهای اجتماعی به نفع خود سو استفاده می کنند.
محمد جلالی، قائم مقام کمیته امداد استان کردستان نیز به تشریح ارائه خدمات ویژه به مددجویان کردستانی در نخستین جلسه نهضت اجتماعی جوانان استان کردستان پرداخت وگفت: در استان کردستان بیش از هفت هزار و۵۰۰خانواده تحت پوشش داریم که از خدمات کمییته امداد بهرمند هستند.
جلالی گفت:هر چه تعداد افراد و خانوار تحت پوشش ما زیاد شود برای کمیته امداد یک ضعف محسوب میشود، چرا که نشان دهنده افزایش تعداد خانواده های نیازمند نشان دهنده آمار وافزایش مشکلات اقتصادی وآسیبهای اجتماعی در استان کردستان است.
وی با اشاره به اینکه رسالت کمیته امداد حضرت امام خمینی «ره» توانمند سازی افراد بر اساس حفظ کرامت وشخصیت آنهاست، افزود: ما جدا از خدمات ارایه شده به این عزیزان به صورت محرمانه، در ۳۵ سر فصل کاری نیز به آنها خدمات اشتغالزایی وخودکفایی ارایه میدهیم.

جلالی گفت: در حوزه اشتغال، کارشناسان اشتغالزایی بصورت تخصصی ورود می کنند و بعد از تایید مراحل شناسایی، توانایی و محل کار فرد تحت پوشش در بازه ۳ تا ۵ ساله تسهیلات چهار درصد به آنها در جهت خود کفایی اعطا میشود.
قائم مقام کمیته امداد استان کردستان با اشاره به اینکه افراد تحت پوشش ما نیازمندان واقعی هستند، نه افرادی که نیازمند چند قطعه اسباب واساس منزل باشند، افزود: ما در استان کردستان هزار و ۵۱ نفر بیمار زمین گیر، ۲۶۱۹ نفر بیمار صعب العلاج و ۲۵۱ نفر بیمار مزمن تحت پوشش داریم که بر اساس چارت بیمه، نیازهای درمانی و دارویی آنها را تامین میکنیم.
جلالی گفت: در حوزه مسکن ۱۱۶ واحد مسکن مددجویان ما نیاز به تکمیل دارد که نیازمند اعتبار ویژه می باشد و مسکن به عنوان یک سر پناه جزو نیازهای اولیه بیماران نیازمند وتحت پوشش است.

خبرنگار: کویستان عبدالحکیمی