رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: به خاطر تغییرات بسیار وسیع در اقلیم جغرافیایی و جوی، سیلاب به یکی از مخاطرات جدی و اساسی ایران در آینده تبدیل‌شده است. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،به نقل از خبرگزاری ایرنا،محمدحسن نامی در دیدار با آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور در قم، خاطرنشان کرد: از ۵۶ […]

رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: به خاطر تغییرات بسیار وسیع در اقلیم جغرافیایی و جوی، سیلاب به یکی از مخاطرات جدی و اساسی ایران در آینده تبدیل‌شده است.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،به نقل از خبرگزاری ایرنا،محمدحسن نامی در دیدار با آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور در قم، خاطرنشان کرد: از ۵۶ بحران‌های تقسیم‌بندی شده در سطح جهان، تمام آن‌ها احتمال بروز در ایران را داردکه دراین‌بین برخی بلایا مانند سیل، زلزله، ریز گرد، رانش، فرونشست زمین، سرما و گرمازدگی و خشک‌سالی در اولویت مباحث پیشگیری و مقاومت است.

نامی ادامه داد: وقوع زلزله در دریای عمان به خاطر عمق زیاد آن و پیوستگی با آب‌های آزاد و اقیانوس‌ها مستعد بروز سونامی است ولی در خلیج‌فارس به خاطر عمق اندک بروز سونامی کمتر به وقوع می‌پیوندد.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به بروز ۸۲۰ آتش‌سوزی طی ماه‌های گذشته، تصریح کرد: شیوه و نحوه مقابله ایران با این حوادث قابل‌مقایسه با کشورهای پیشرفته است.