کسب رتبه برتر کشوری طرح جابر با ایده‌پردازی دانش‌آموز شاهین‌شهری معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: از بین این هفت اثر ارسال شده از استان اصفهان به دبیرخانه کشوری طرح جابر، دستگاه شیرابه خشک‌کن زباله‌های خانگی اثر دانش‌آموز بهار پاکروان از منطقه شاهین‌شهر در بین چنداثر برگزیده نهایی قرار گرفت و […]

کسب رتبه برتر کشوری طرح جابر با ایده‌پردازی دانش‌آموز شاهین‌شهری

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: از بین این هفت اثر ارسال شده از استان اصفهان به دبیرخانه کشوری طرح جابر، دستگاه شیرابه خشک‌کن زباله‌های خانگی اثر دانش‌آموز بهار پاکروان از منطقه شاهین‌شهر در بین چنداثر برگزیده نهایی قرار گرفت و حائز رتبه برتر کشور شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان، وجیهه فاضل، اظهار کرد: فرایند اجرایی جشنواره جابربن‌حیان از سال گذشته و با برگزاری جلسه رابطین طرح در نواحی و مناطق استان برگزار شد و طی جلسات مفصل، رایزنی‌های انجام گرفت تا طرح به‌صورت هماهنگ و یکسان در سطح استان اجرا شود.

وی افزود: در گام بعد، مرحله اول کار در نواحی و مناطق استان برگزار و نمایشگاهی از آثار و خلاقیت‌های دانش‌آموزان شرکت‌کننده در این طرح در نواحی و مناطق مختلف برپا شد؛ همچنین در مرحله بعدی نیز نمایشگاهی از برترین آثار دانش‌آموزان استان در اصفهان برگزار شد تا خلاقیت دانش‌آموزان را در معرض دید عموم قرار دهد.

فاضل بیان کرد: در مجموع هفت اثر از استان اصفهان به‌عنوان آثار شاخص به دبیرخانه کشوری ارسال شدند که طرح اجاق خودرویی، دستگاه شیرابه خشک‌کن زباله‌های خانگی، مقایسه اهرم‌های معرفی شده در کتاب علوم پنجم ابتدایی و اهرم‌های موجود در بدن انسان، گلخانه هوشمند و بذر خوابالو و… از عناوین این آثار هستند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان عنوان کرد: از بین این هفت اثر، دستگاه شیرابه خشک‌کن زباله‌های خانگی اثر دانش‌آموز بهار پاکروان از منطقه شاهین‌شهر در بین چند اثر برگزیده نهایی قرار گرفت و حائز رتبه برتر کشور شد.

وی اذعان کرد: بنا داریم تا طی برنامه‌ای از دانش‌آموزان برتر طرح جابر در سطح استان تقدیر کنیم که جزئیات آن طی بخشنامه ارسالی به نواحی و مناطق اعلام خواهد شد.

فاضل با بیان اهمیت انجام پروژه‌های طرح جابر توسط دانش‌آموزان متذکر شد: گاهی اوقات مشاهده می‌شود که برخی از خانواده‌ها اجازه آفرینش اثر را به دانش‌آموز شرکت‌کننده در طرح جابر نمی‌دهند و خودشان کار را به دست می‌گیرند که این صحیح نیست؛ زیرا هدف طرح جابر این است که خلاقیت و استعداد دانش‌آموزان را شکوفا کند و آن‌ها را برای شرکت در جشنواره خوارزمی آماده کند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: وقتی خانواده‌ها اجازه کار را به دانش‌آموز نمی‌دهند اعتمادبه‌نفس او را از بین می‌برند و این باعث می‌شود که دانش‌آموز نتواند به نتیجه‌ای که شایسته آن است دست یابد؛ درحالی‌که بهادادن به دانش‌آموز باعث می‌شود مسیر او به سمت موفقیت هموار شود.