رئیس کمیته ساماندهی حاشیه نشینی و رفع محرومیت از مناطق کم برخوردار شورای شهر شیراز گفت: شورا و شهرداری شیراز با نگاهی نو به پروژه‌های هدف ۱۴۰۴ چندین طرح و  پروژه را در چهل نقطه و محله از مناطق یازده گانه شهرداری کلنگ زنی می‌کنند به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از باشگاه خبرنگاران […]

رئیس کمیته ساماندهی حاشیه نشینی و رفع محرومیت از مناطق کم برخوردار شورای شهر شیراز گفت: شورا و شهرداری شیراز با نگاهی نو به پروژه‌های هدف ۱۴۰۴ چندین طرح و  پروژه را در چهل نقطه و محله از مناطق یازده گانه شهرداری کلنگ زنی می‌کنند

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان فارس سیده مریم حسینی در نطق پیش از دستور  صحن علنی شورای شهر شیراز با اشاره به اختصاص ۳۰۰ میلیارد تومان بودجه به محرومیت زدایی از محلات کم برخوردار شهر شیراز گفت: در خصوص محرومیت‌زدایی برای نقاط محروم، توافقنامه‌ای با شهرداری منعقد شده است و تاکنون بخشی از اقدامات و مطالعات اولیه در زمینه سخت افزاری رفع محرومیت از نقاط کم برخوردار انجام شده است.

او گفت: در چند روز آینده مصادیق طرح‌های قابل اجرای قرارگاه محرومیت زدایی مشخص و اقدامات لازم برای عملیاتی شدن پروژه‌ها انجام خواهد شد.

حسینی یادآور شد: توسعه شهر شیراز را به سمت جنوب شهر و بافت فرسوده و احیای بافت تاریخی خواهیم برد.

او گفت: از همکاران محترم درخواست دارم  مصوبه‌های شورای شهر را در راستای تصویب پروژه‌های زودبازده و محرک پیشرفت در محلات هدف بازآفرینی و مناطق کم برخوردار مدنظر داشته باشند.

عضو شورای شهر شیراز با بیان اینکه شورای شهر و مدیریت شهری در این دوره، تسهیل شرایط زیست شهری، سالم سازی محیط و حفظ اصالت ملی و اسلامی در ساخت و ساز‌ها را دنبال کند، تصریح کرد: شیراز شهری معنوی و زیارتی است و یکی از محور‌های اصلی مدنظر مدیریت شهری، پرهیز از اسراف و هدر دادن منابع بیت‌المال با رعایت تقوا و تدبیر و پشت‌کار و بهره‌گیری از تجربه متخصصان است.

حسینی با بیان اینکه سالانه هزاران نفر زائر و گردشگر داخلی و خارجی شیراز را به عنوان مقصد سفر‌های زیارتی و سیاحتی خود انتخاب می‌کنند، یاداور شد: لذا لازم است که بستر‌های رفاه و خدمات رسانی به زائران و مجاوران بارگاه حضرت شاهچراغ و سایر امامزادگان لازم التکریم شیراز فراهم گرد.

او گفت: تلاش داریم با حمایت‌های دولت و شهرداری توسعه شهر شیراز را به سمت جنوب شهر و بافت فرسوده و احیای بافت تاریخی ببریم.

رئیس کمیته ساماندهی حاشیه نشینی و رفع محرومیت از مناطق کم برخوردار شورای شهر شیراز گفت: معتقدم اگر مدیریت شهری به دنبال توسعه متوازن شهری است درصد بیشتری از اعتبارات و بودجه سال ۱۴۰۱ و سال‌های بعدی را به احیا و بازسازی حاشیه شهر اختصاص دهد و در طول چهار سال فعالیت شورای ششم، شورای شهر و مدیریت شهری در کنار محرومان ومستضعفان بمانند و در مسیر تحقق منویات مقام معظم رهبری در این خصوص گام‌های مهمی بردارد.

حسینی با بیان اینکه ماموریت و وظیفه محرومیت زدایی از مناطق کم برخوردار شهر نه اتمام و رفع کامل محرومیت‌ها بلکه کاهش نسبی محرومیت از محلات کم برخوردار شهر است.

او با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین وظایف مدیریت شهری رسیدگی به وضعیت مناطق محروم و مورد توجه ویژه قرار دادن آن‌ها است، تصریح کرد: باید با برنامه‌ریزی مناسب در راستای رفع مشکلات مناطق کم برخوردار اقدامات راهبردی انجام داد تا شاهد ارتقای این محلات بوده و بتوانیم به شهروندان ساکن در آنجا نیز پاسخگو باشیم.

به گفته حسینی دلیلی ندارد که در برابر کمک به مناطق کم برخوردار بهانه بیاوریم و تاکید بر توجه و رسیدگی به محلات کم برخوردار در مجموعه مدیریت شهری و خدمت‌رسانی به مردم سرلوحه همه کار‌های شهرداری  و شورای شهر بوده و باید باشد.

او گفت باید با دور ماندن از اختلافات به دنبال خدمت رساندن به مردم بود تا کار‌ها بیش از پیش به نتیجه برسد.

رئیس کمیته ساماندهی حاشیه نشینی و رفع محرومیت از مناطق کم برخوردار شورای شهر شیراز با بیان اینکه برخی از محلات حاشیه‌ای و محروم شیراز نیازمند ارائه ابتدایی‌ترین خدمات شهروندی هستند که باید به شکل ویژه به آن‌ها رسیدگی شود، عنوان کرد: در همین راستا باید در مجموعه مدیریت شهری شیراز خدمت صادقانه و بی منت به مردم را سرلوحه کار‌های خود  فرار داد.

حسینی گفت: با توجه به فرسودگی سیستم‌های ارائه خدمات شهری، کاری سخت پیش رو داریم، اما با تلاش زیاد می‌توان زمینه تحقق رضایت و رفاه شهروندان را ایجاد کرد.

او گفت: نیازمندیم شهروندان با همدلی و همراهی با مجموعه مدیریت شهری زمینه ارائه مطلوب خدمات را فراهم کنند.

حسینی با اشاره به اینکه  گسست‌های محله‌ای و محلاتی که مشکلات ملکی و مسکن دارند را در شیراز شاهد هستیم، ابراز کرد: می‌بایست در کنار سکونت و جابجایی مردم خدمات رسانی فرهنگی، اجتماعی و بهداشتی و آموزشی نیز در نظر گرفته شود و این تنها وظیفه شهرداری نیست و تمام دستگاه‌های متولی در این امر باید فعالیت‌های جهاد گونه داشته باشند.

رئیس کمیته ساماندهی حاشیه نشینی و رفع محرومیت از مناطق کم برخوردار شورای شهر شیراز  با اشاره به استفاده از رفیت بخش خصوصی، افراد توانمند، و ارگان‌ها و دستگاه‌ها گفت: باید قدرت عمل برنامه بالا رفته و به طور وسیع و گسترده بتوانیم در جهت رضایتمندی مردم با صفای محلات مورد هدف، فعالیت نماییم.حسینی با اشاره به کلنگ زنی همزمان طرح‌های هدف قرارگاه محرومیت زدایی از حواشی شهر شیراز در چهل محله از مناطق شهرداری شیراز، گفت: شورا و شهرداری شیراز با نگاهی نو به پروژه‌های هدف ۱۴۰۴ چندین طرح و  پروژه را در چهل نقطه و محله از مناطق یازده گانه شهرداری کلنگ زنی می‌کنند که در این بین پروژه‌های کاری، چشم انداز و رویکردی نو، به هدف‌های عملیاتی شهرداری در قالب برنامه‌های کوتاه، میان و بلند مدتی وجود دارد.او گفت:  باتوجه به تصویب بودجه۳۰۰میلیارد تومانی برای حوزه محرومیت زدایی شهر شیراز، این بودجه در مرحله اول تعریف شده و پیش‌بینی می‌شود و  شهرداری تا تکمیل این طرح‌ها ۶۰۰ میلیارد تومان هزینه می‌کند تا کلنگ‌زنی در این محلات برای آبادانی‌های بعدی چنین محلاتی با قوت‌تر صورت گیرد.حسینی تاکید کرد: محرومیت زدایی نیازمند یاری نخبگان است، از نخبگان و یاوران شورای محلات و معتمدین شهر شیراز میخواهم در مسیر کمک به محلات کم برخوردار شیراز گام بردارند.