آرش کردی گفت: قیمت تمام شده هر کیلوات ساعت برق براساس نرخ سوخت حدود ۳۰۷ تومان است اما در شرایط کنونی مشترکان برای مصرف هر کیلوات ساعت برق حدود ۱۴۰ تومان پرداخت می کنند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران،مدیر عامل شرکت توانیر در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج ، با اشاره به […]

آرش کردی گفت: قیمت تمام شده هر کیلوات ساعت برق براساس نرخ سوخت حدود ۳۰۷ تومان است اما در شرایط کنونی مشترکان برای مصرف هر کیلوات ساعت برق حدود ۱۴۰ تومان پرداخت می کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران،مدیر عامل شرکت توانیر در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج ، با اشاره به اینکه در حال حاضر قیمت برق براساس نرخ سوخت حدود ۳۰۷ تومان است اما قیمت برقی که مشترکان پرداخت می کنند بسیار ناچیز است، گفت: در شرایط کنونی مشترکان برای مصرف هر کیلوات ساعت برق حدود ۱۴۰ تومان پرداخت می کنند در حالی که هزینه سوخت با نرخ پایه فوب خلیج فارس تولید برق هر کیلوات ساعت ۳۰۷ تومان تمام می شود.

آرش کردی با بیان اینکه نرخ سوخت در وضعیت تولید برق اثرگذار است، اظهار کرد: تعرفه قیمت برق بسیار پایین است و با توجه به بالا رفتن قیمت سوخت و … اصلاح تعرفه ها می تواند به تولید برق در کشور کمک کند.

او با تاکید بر اینکه قیمت برق در شرایط کنونی در بسیاری از کشورها افزایش یافته اظهار کرد: امسال تعرفه برق در ایران تغییری نکرده اگر این فرایند اصلاح نشود روی صنعت برق تاثیری منفی می گذارد و احتمال دارد در آینده برخی نیروگاه ها ورشکسته شوند و همین مساله باعث شده صنعت برق بدهی ۳۶ هزار میلیارد تومان به بانک ها داشته باشند.

کردی با تاکید بر اینکه طبق سیاست های کلان انرژی باید از طریق شرکت های خرده فروش بخشی از برق مورد نیاز مصرف کننده ها از بورس انرژی تامین شود، تصریح کرد: اصلاح تعرفه ها در به ویژه برای بخش صنایع انرژی‌بر کمک می کند تا مصرف‌کنندگان بیشتری به بورس انرژی ورود کنند و این مساله بستری فراهم می کند تا عرضه و تقاضای برق تحت تاثیر قیمت‌های تکلیفی قرار نگیرد و معاملات صرفاً بر اساس قیمت‌های واقعی انجام شود.

او با بیان اینکه ابتدای سال جاری تفاهم‌نامه ی با بخش های مختلف انجام شده به طوری که تابستان امسال ۴۵۶ هزار مورد اجرایی شد و در تفاهم‌نامه همکاری با صنایع برنامه قدرسهم تعیین شد که بر مبنای آن مشخص شده که هر کسی به عنوان تولیدکننده و مصرف‌کننده در چه شرایطی قرار دارد و اگر بهینه سازی مصرف در صنایع امسال رخ دهد به واحدهای صنعتی که صرفه جویی کرده اند اجازه استفاده از قسمت صرفه جویی شده در سایر فصول داده خواهد شد که به رقابتی شدن قیمت برق کمک می کند.