مسئول روابط بین‌المللی و منطقه‌ای حزب‌الله لبنان در سخنانی از نقش مخرب عربستان سعودی در این کشور و مانع‌تراشی سفیر ریاض در مسیر حل و فصل بحران سیاسی لبنان انتقاد کرد. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،به نقل از خبرگزاری ایرنا،عمار الموسوی مسئول روابط بین‌المللی و منطقه‌ای حزب‌الله لبنان در مصاحبه اختصاصی با پایگاه خبری […]

مسئول روابط بین‌المللی و منطقه‌ای حزب‌الله لبنان در سخنانی از نقش مخرب عربستان سعودی در این کشور و مانع‌تراشی سفیر ریاض در مسیر حل و فصل بحران سیاسی لبنان انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،به نقل از خبرگزاری ایرنا،عمار الموسوی مسئول روابط بین‌المللی و منطقه‌ای حزب‌الله لبنان در مصاحبه اختصاصی با پایگاه خبری العهد درباره مداخلات خارجی و به ویژه عربستان سعودی در روند انتخاب رئیس جمهور این کشور اظهار داشت: نقش‌های منفی در این زمینه وجود دارد، از جمله نقش عربستان، که مداخلات آن نه تنها حل و فصل پرونده انتخاب رئیس جمهوری را تسهیل نکرده بلکه آن را پیچیده می کند. در چهار جلسه‌ای که پارلمان در این باره برگزار کرد، مشخص شد که بخشی از پیچیدگی‌ها ناشی از تأثیر برخی طرف‌ها بر برخی پیام‌های خارجی است که مانع از پیشرفت این پرونده می‌شود.

وی درباره روابط حزب الله و اعراب و دیگر کشورها نیز گفت: ما از برادران و دوستان لبنان استقبال می‌کنیم، به ویژه کشورهایی که به دور از بدخواهی، تاثیرات دیکته و تهدیدات دیگران عمل می‌کنند. موضع عرب‌های حوزه خلیج (فارس) در قبال لبنان توسط عربستان سعودی به طور دقیق بیان نشده است. ظاهراً بسیاری از این کشورها در موضع خود در قبال لبنان با عربستان سعودی همبستگی دارند، اما در پشت صحنه می‌گویند که موضع واقعی ما آنطور که در انظار عمومی نشان داده می‌شود، نیست.

الموسوی ادامه داد: عربستان سعودی،با فشار بر کشورهای دیگر، سعی می‌کند موضع مغرضانه عربی یا خلیجی را در قبال لبنان و پرونده‌ای دیگر نشان دهد، اما اوضاع این گونه نیست. لبنان این فرصت را دارد که بر اساس منافع دوجانبه با کشورهای حاشیه خلیج (فارس) تعامل کند و نباید همه این کشورها کورکورانه و طبق خواسته و امیال سعودی‌ها هدایت و رهبری شوند.