لزوم حمایت از ورزش همگانی برای سلامت جامعه امام جمعه اصفهان در خصوص لزوم توجه به ورزش به بهره‌گیری بیشتر از ورزش همگانی گفت: ورزشی که باید بیشتر مورد تشویق قرار گیرد ورزش همگانی است و آنچه که سلامت به همراه خود دارد ورزش همگانی است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از دفتر […]

امام جمعه اصفهان در خصوص لزوم توجه به ورزش به بهره‌گیری بیشتر از ورزش همگانی گفت: ورزشی که باید بیشتر مورد تشویق قرار گیرد ورزش همگانی است و آنچه که سلامت به همراه خود دارد ورزش همگانی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از دفتر امام جمعه اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار با ورزشکاران اصفهانی مدال‌آور بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی با اشاره به آیه ۹۷ سوره نحل اظهار کرد: این آیه، آیه بسیار زیبایی است که خداوند در آن می‌فرماید” مَنْ عَمِلَ صَالِحًا مِنْ ذَکَرٍ أَوْ أُنْثَی وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْیِیَنَّهُ حَیَاهً طَییّبَهً “. موجودات عالم حیات نباتی و حیوانی دارند، اما انسان حیات دیگری دارد و آن حیات طیبه است.

امام جمعه اصفهان اضافه کرد: بسیاری در ظاهر زنده بوده، اما در واقع مرده هستند، یعنی از نظر حیات انسانی مرده‌اند، درحالی‌که در حیات طیبه، فردی که مؤمن باشد خداوند به آن حیات طیبه یعنی حیات انسانی می‌دهد.

وی با اشاره به کلام امیرمؤمنان (ع) در خصوص مرگ و زندگی گفت: حضرت می‌فرماید ” المَوتُ فی حَیاتِکُم مَقهورین وَ الحَیاهُ فی مَوتِکم قاهِرین ” لذا این که گفته می‌شود شهدا زنده هستند؛ یعنی از نظر حیات انسانی زنده‌اند.

آیت‌الله طباطبایی نژاد تابع و مقهور بودن در برابر دیگران را نشانه مرده بودن عنوان کرد و ادامه داد: اگر انسان تابع دیگران شود در واقع مرده است، همچنان که در قضیه غزه، کشورهای عربی حتی مجوز باز کردن یک مسیر برای کمک به مردم غزه ندارند و باید آمریکا به آنها اجازه دهد، درحالی‌که انبارهای آنها پر از اسلحه است؛ اما جرئت این که یک اسلحه به غزه بدهند را ندارند.

وی خاطرنشان کرد: اکنون در دنیا تنها کشوری که اسلحه می‌سازد و در دفاع و استفاده از آرمان‌هایش استقلال دارد، ایران است و تفاوت بین شرایط حاضر با دوران جنگ تحمیلی این است که تمام سعی آمریکا این بود که ما از کشوری اسلحه خریداری نکنیم، اما امروز تمام سعی خود را می‌کند که به کشوری اسلحه نفروشیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان هم چنین در خصوص لزوم توجه به ورزش به بهره‌گیری بیشتر از ورزش همگانی گفت: ورزشی که باید بیشتر مورد تشویق قرار گیرد ورزش همگانی است و آنچه که سلامت به همراه خود دارد ورزش همگانی است.

در ابتدای این دیدار سید رضا مرتضوی استاندار استان اصفهان با اشاره به دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف اظهار داشت: اتفاق بزرگی در سال ۵۷ رقم خورد و مردم ما حیات مجددی پیدا کردند و جوهره مردم ما مسیر دیگری برای رشد و حرکت یافت و ما را از ذلت و ناملایمت‌ها به شرایط متفاوتی رهنمون شد.

وی افزود: انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف کار بی‌نظیری انجام داد و زمانی که شرایط خود را در حوزه دانش، علم و فناوری، ورزش و بهداشت و سلامت با کشورهای اطراف و میانگین متوسط جهانی، مقایسه می‌کنیم در می‌یابیم که این حرکت اعجاز گونه است.

استاندار اصفهان عنوان کرد: پیش از انقلاب نرخ باسوادی در کشور در سن ۱۵ سال به بالا ۳۷ درصد بوده و در کشورهای اطراف ۴۲ درصد بوده است، درحالی‌که در سال ۲۰۱۶ این رقم در بانوان به ۹۹ و در ۱۵ سال به بالا، ۹۴ رسیده است و این در شرایطی است که اکنون متوسط جهانی ۸۱ است، یعنی علاوه بر این که ۳۰ رتبه خود را با متوسط جهانی طی کرده‌ایم، ۲۰ رتبه نیز از متوسط جهانی بالاتر آمده‌ایم.

مرتضوی به توسعه خدمات بهداشت و درمان در کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز اشاره کرد و گفت: پیش از انقلاب حتی در اصفهان پزشک از هندوستان، پاکستان و بنگلادش برای انجام خدمات بهداشت و درمان می‌آمد، اما اکنون جمهوری اسلامی تجهیزات تکمیل و آماده‌سازی اتاق عمل را به ۶۰ کشور دنیا صادر می‌کند و روزانه تعداد قابل‌توجهی از مسافران باانگیزه دریافت خدمات سلامت به کشور می‌آیند.

وی اضافه کرد: در حوزه ورزش نیز اتفاق مبارکی در این ۴۰ سال در کشور رقم خورده و شاهکاری که در بازی‌های آسیایی انجام شد و پرچم جمهوری اسلامی و جایگاه آن را ارتقا داد.

استاندار اصفهان با تأکید بر دست آویز کردن ورزش توسط دشمن تصریح کرد: دشمن به طرق مختلف دشمنی خود را دنبال می‌کند و دروغ بزرگی است که می‌گویند ورزش سیاسی نیست، این در حالی است که مجموعه اقتدار را حوزه‌های مختلفی شکل می‌دهد و یکی از آنها حوزه ورزش است و در ورزش، ورزشکاری نخبه است که موقعیت زمان و مکان خود را بشناسد