برگزاری کلاس آموزشی بیماری های مشترک با محوریت آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در شهرستان خوانسار رئیس شبکه دامپزشکی خوانسار فعالیت حوزه دامپزشکی را در سلامت انسان و دام بسیار مهم و گسترده عنوان کرد و گفت: با توجه به وجود بیماری‌های مشترک فراوان نقش دامپزشکی درکنترل این بیماری‌ها بسیار مهم است. به گزارش خبرنگار پایگاه […]

برگزاری کلاس آموزشی بیماری های مشترک با محوریت آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در شهرستان خوانسار

رئیس شبکه دامپزشکی خوانسار فعالیت حوزه دامپزشکی را در سلامت انسان و دام بسیار مهم و گسترده عنوان کرد و گفت: با توجه به وجود بیماری‌های مشترک فراوان نقش دامپزشکی درکنترل این بیماری‌ها بسیار مهم است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان خوانسار، مهندس بهااله خسروی رئیس شبکه با اعلام این خبر بیان کرد: با هدف پیشگیری و هوشیاری نسبت به بیماری های مشترک بین انسان و دام (زئونوز) کلاس آموزشی برای کارشناسان و ماماهای شهرستان در محل سالن جلسات شبکه بهداشت شهرستان برگزار گردید.

وی افزود: در این جلسه آموزشی که با تدریس کارشناس شبکه دامپزشکی، دکتر نسرین وکیلی انجام گرفت، آگاهی لازم نسبت به بیماری های مشترک بین انسان و دام و به خصوص آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به حضار داده شد و هم چنین در مورد راه های پیشیگری، تشخیص و همه گیری های آنفلوانزا در پرندگان و پستانداران در جهان مطابق با آخرین وضعیت اعلام شده توسط سازمان بهداشت جهانی حیوانات، گفتگو و مطالبی ارائه گردید.

خسروی ادامه داد: همچنین به جهت اهمیت بیماری های مشترک دامی در خانم های باردار، توضیحاتی در مورد مهمترین عوامل بیماری زای سقط جنین مانند توکسوپلاسموز ارائه شد و به جهت اینکه در تحقیقات انجام شده، وجود این انگل در حیوانات ولگرد به خصوص گربه به اثبات رسیده، هوشیاری نسبت به این بیماری به عنوان یکی از عوامل مهم سقط و مرده زایی و یا تولد نوزاد با نقایصی در چشم، مغز و… مورد تاکید قرار گرفت.

رئیس شبکه دامپزشکی خوانسار در پایان گفت: با توجه به تنوع عوامل بیماری زای مشترک و علایم بالینی متفاوت و گاه گمراه کننده، ارتباط مستمر بین شبکه دامپزشکی و شبکه بهداشت در ارتقا سلامت عمومی جامعه و مبازره با بیماری های زئونوز بسیار تاثیر گذار است.