مصنوعات بدون کد شناسایی قیچی می‌شود سرپرست اداره‌کل استاندارد کردستان گفت: همه مصنوعات طلا که در بازار عرضه می شوند باید دارای کُد شناسایی سازنده باشد، در غیراینصورت توسط بازرسان این اداره کل قیچی می‌شود. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ فرهاد حیدری اظهار کرد: زمانی که در بازدیدها توسط کارشناسان اداره کل […]

مصنوعات بدون کد شناسایی قیچی می‌شود

سرپرست اداره‌کل استاندارد کردستان گفت: همه مصنوعات طلا که در بازار عرضه می شوند باید دارای کُد شناسایی سازنده باشد، در غیراینصورت توسط بازرسان این اداره کل قیچی می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ فرهاد حیدری اظهار کرد: زمانی که در بازدیدها توسط کارشناسان اداره کل استاندارد، محرز شود مصنوع طلا فاقد کد شناسایی است اقدام به قیچی کردن آن می کنند.

وی با اشاره به اینکه در طول سال چندین مرتبه واحدهای عرضه مصنوعات گرانبهای موجود در استان مورد بازدید بازرسان اداره کل استاندارد قرار می گیرد، افزود: این بازدید ها در قالب گشت مشترک با حضور کارشناسان اداره تعزیرات و اتحادیه مربوطه انجام می شود.

سرپرست اداره کل استاندارد کردستان با اعلام اینکه در سال گذشته ۵۸ گرم و ۹۸ سوت طلای فاقد کد شناسایی در استان قیچی شد، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون موردی در این رابطه نداشته ایم.

حیدری ادامه داد: شهروندان استان می‌توانند برای اطمینان از اصالت کالا کد شناسه مندرج برروی کالاها را از طریق سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال و در صورت شکایت هم از طریق سامانه ۱۵۱۷ اقدام کنند.