اعزام زائران اربعین برکات زیادی برای کردستان دارد مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان با اشاره به آغاز اعزام زائران اربعین حسینی از مرز باشماق مریوان به کربلا گفت: اعزام زائران از استان کردستان برکات اقتصادی، زیرساختی و معنوی زیادی برای مردم استان دارد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ جعفر عبدالملکی […]

اعزام زائران اربعین برکات زیادی برای کردستان دارد

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان با اشاره به آغاز اعزام زائران اربعین حسینی از مرز باشماق مریوان به کربلا گفت: اعزام زائران از استان کردستان برکات اقتصادی، زیرساختی و معنوی زیادی برای مردم استان دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ جعفر عبدالملکی روز سه شنبه در نشست کمیته اطلاع رسانی ستاد اربعین حسینی استان کردستان در سنندج افزود: اربعین نماد وحدت و از فرصت های وحدت ساز است و راهپیمایی اربعین از طریق استان کردستان هم برکات مادی و معنوی زیادی به همراه دارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به اقدامات صدا و سیمای مرکز کردستان به منظور انعکاس پیاده روی اربعین اشاره کرد و گفت: راه اندازی استودیو سیار در مرز باشماق، ارتباط زنده با شبکه های خبری و اعزام سه اکیپ به مرز از جمله این اقدامات است.

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد اربعین حسینی استان کردستان اظهار کرد که رادیو مریوان و همچنین رادیو استانی به صورت ۲۴ ساعته اخبار و اطلاعات مربوط به پیاده روی اربعین در استان را پخش می کند و زوار می توانند از طریق این رسانه در جریان اخبار قرار گیرند.

به گفته وی با همکاری سایر رسانه ها و خبرگزاری های استان، فضای رسانه ای مناسبی در مورد اربعین در استان شکل گرفته است و این فضاسازی رسانه ای تا ۲۷ شهریور ادامه دارد.

وی اظهار کرد: تمام امکانات صدا سیما و از جمله استودیو خبری این رسانه که در مرز باشماق مریوان مستقر است در اختیار سایر رسانه ها قرار دارد و رسانه می توانند از این امکانات استفاده کنند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان در ادامه به اهمیت تعامل و همکاری رسانه ای در استان اشاره کرد و گفت: همه ما در یک سنگر هستیم و مکمل یکدیگر محسوب می شویم هدف همه رسانه ها توسعه استان است و باید در یک سنگر حرکت کنیم.

مدیران رسانه های شرکت کننده در این کمیته نیز پیشنهادات خود را با هدف اطلاع رسانی بهتر از وضعیت پیاده روی اربعین در استان کردستان مطرح کردند.

امسال با تصمیم وزارت کشور، مرز باشماق مریوان برای اولین بار جهت تردد زائران اربعین انتخاب شده است. تردد زائران از مرز باشماق از ۱۵ شهریور به صورت رسمی آغاز شده و دستگاه‌های خدمات رسان و سایر ادارات مرتبط با خروج زائران اربعین، در مرز باشماق مستقر شده‌اند و در شیفت‌های مختلف کاری، پاسخگوی زائران هستند.

۱۰ موکب در سطح شهر مریوان برای خدمت رسانی به زائران در نظر گرفته شده که ۲ موکب آن در نقطه صفر مرزی و مرز باشماق مستقر است.

همچنین حدود ۷۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس برای جابجایی زائران از شهر مریوان به مرز باشماق در نظر گرفته شده و تاکسیرانی نیز در این زمینه همکاری لازم را خواهد داشت.

کویستان عبدالحکیمی/کردستان