مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: دریاچه سد میل مغان جزو تالاب‌های انگشت شماری است که هم اکنون شرایط مناسبی دارد و پیشنهاد شده تا به عنوان سایت تالابی در کنوانسیون “رامسر”ثبت جهانی شود. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،به نقل از خبرگزاری ایرنا،حسن قاسم‌پور روز دوشنبه در نشست با مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای […]

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: دریاچه سد میل مغان جزو تالاب‌های انگشت شماری است که هم اکنون شرایط مناسبی دارد و پیشنهاد شده تا به عنوان سایت تالابی در کنوانسیون “رامسر”ثبت جهانی شود.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،به نقل از خبرگزاری ایرنا،حسن قاسم‌پور روز دوشنبه در نشست با مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل افزود: پس از ثبت جهانی تالاب میل مغان سطح حفاظتی این تالاب افزایش می‌یابد و می‌توان از اعتبارات جهانی نیز در این زمینه و همچنین تنوع زیستی منطقه استفاده کرد.

وی به وجود ۴۶ تالاب طبیعی و مصنوعی در این استان اشاره کرد و افزود: برخی تالاب‌ها و رودخانه‌های استان با مشکلاتی از جمله کاهش میزان آب دارند که باید برای رفع این مشکلات بطور ویژه توجه شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل تالاب‌های حائز اهمیت استان را دریاچه‌های میل مغان و کشت و صنعت پارس‌آباد، تالاب توپراق کندی، سد گیلارلو، سد سبلان، سد ملااحمد، شورابیل، نئور، سد یامچی و پته خور دانست که میزبان جمعیت فراوانی از انواع مرغابی‌ها از جمله اردک سرسبز، خوتکا، سرحنایی و گونه‌های دارای اهمیت بین‌المللی از جمله درنای سیبری و غاز پیشانی سفید کوچک هستند.

وی همچنین با اشاره به کاهش سد میل مغان و آغاز مهاجرت پرندگان به این تالاب بر لزوم تامین حقابه این تالاب تاکید کرد.