ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان درصدد ایجاد تسهیلاتی برای سفر دانشگاهیان به عتبات است که در صورت نهایی شدن آن بیست‌ و سومین دوره ثبت‌نام دانشگاهیان به عتبات آغاز می‌شود. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، سفر دانشگاهیان به عتبات پس از شیوع کرونا متوقف شد و پس از آن اواخر سال گذشته با برقراری […]

ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان درصدد ایجاد تسهیلاتی برای سفر دانشگاهیان به عتبات است که در صورت نهایی شدن آن بیست‌ و سومین دوره ثبت‌نام دانشگاهیان به عتبات آغاز می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، سفر دانشگاهیان به عتبات پس از شیوع کرونا متوقف شد و پس از آن اواخر سال گذشته با برقراری این سفرها، بیست‌ و دومین دوره اعزام دانشگاهیان که لغو شده بود، با اعزام ۸۰ کاروان به صورت هوایی انجام شد.

البته ستاد عتبات دانشگاهیان پیش‌بینی اعزام زمینی زائران را کرده و برای این منظور ثبت‌نام نیز به عمل آورده بود که با توجه به بسته بودن مرزهای زمینی، این نوع سفرها لغو شدند و دانشگاهیان در بیست و دومین دوره فقط از طریق هوایی عازم عراق شدند.

پس از آن هم دیگر ثبت‌نامی برای اعزام دانشگاهیان به عتبات صورت نگرفت. در حالی که هر ساله ۲ بار ثبت‌نام از دانشگاهیان متقاضی سفر عتبات انجام می‌شد و دانشگاهیان به صورت هوایی و زمینی عازم عتبات می‌شدند‌.

با این وجود، امسال ثبت‌نام جدیدی برای اعزام دانشگاهیان به عتبات انجام نشد و اکنون با نزدیک‌ شدن به پایان سال، ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در نظر دارد بیست و سومین دوره عتبات دانشگاهیان را اجرایی کند و‌ متقاضیان این سفر معنوی را به صورت هوایی و زمینی عازم عتبات کند.

البته توافق‌های اولیه برای این منظور صورت گرفته است و مسؤولان ستاد عتبات دانشگاهیان با توجه به افزایش قابل توجه هزینه سفر عتبات، در انتظار ایجاد تسهیلات قرض‌الحسنه مناسب برای دانشگاهیان هستند تا با دریافت وام کم‌بهره، دانشگاهیان بتوانند عازم این سفر معنوی شوند.  

سال گذشته هزینه سفر عتبات به صورت هوایی هشت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود که دانشگاهیان برای این سفر وام ۶ میلیون تومانی دریافت کردند. امسال هم مسؤولان ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در تلاشند تا به منظور کاهش بار مالی بتوانند تسهیلات ویژه‌ای برای دانشگاهیان پیش‌‌بینی کرده تا پس از آن ثبت نام دور جدید اعزام دانشگاهیان به عتبات را آغاز کنند و به این ترتیب از بهمن‌ماه سال جاری تا نوروز سال آینده این سفرها را ازسربگیرند.

هزینه سفر هوایی عتبات در آذرماه از ۱۰ میلیون و ۵۰۰ تا حدود ۱۲ میلیون تومان و سفر زمینی حدود ۶ میلیون تومان است.