رئیس‌جمهور، جهاد تبیین و آگاهی‌بخشی را از ماموریت‌های دغدغه‌مندان و دوستداران کشور عنوان و به صاحبان تریبون و فعالان رسانه‌ای تاکید کرد همه تلاش خود را برای تبیین واقعیت‌ها و روایت‌گری دقیق درباره ابعاد و پشت پرده آشوبگری‌ها و اغتشاشات اخیر به کار گیرند تا دشمن نتواند واقعیت را تحریف کند. به گزارش پایگاه خبری […]

رئیس‌جمهور، جهاد تبیین و آگاهی‌بخشی را از ماموریت‌های دغدغه‌مندان و دوستداران کشور عنوان و به صاحبان تریبون و فعالان رسانه‌ای تاکید کرد همه تلاش خود را برای تبیین واقعیت‌ها و روایت‌گری دقیق درباره ابعاد و پشت پرده آشوبگری‌ها و اغتشاشات اخیر به کار گیرند تا دشمن نتواند واقعیت را تحریف کند.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر یکشنبه در جلسه هیات دولت با اشاره به رخدادهای روزهای اخیر کشور، بصیرت و قدرت تحلیل موجود در مردم را عاملی مهم برای شناخت حق و ایستادگی در راه آن برشمرد.

آیت الله رئیسی با دقیق و همه‌جانبه دانستن تحلیل و تبیین رهبر معظم انقلاب از رویدادهای اخیر و ریشه‌های آن به چند نکته مهم در این زمینه اشاره کرد.

رئیس جمهور با تشریح ابعاد مختلف حوادث اخیر، متولیان امنیت جامعه را مکلف کرد با کمک مردم و دقت و هوشیاری، مجال اخلال در نظم جامعه و زندگی مردم را از اخلالگران سلب کرده و همه توان خود را برای حفظ امنیت و آرامش کشور و ایجاد فضای مناسب برای کار، تلاش و زندگی روزمره شهروندان به کار گیرند.

آیت الله رئیسی جهاد تبیین و آگاهی‌بخشی را دیگر ماموریت مهم امروز دغدغه‌مندان و دوست‌داران کشور و نظام اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: دشمن به دنبال آن است که با جنگ روانی و شایعه‌افکنی اذهان عمومی را مشوش کرده و در جامعه هراس و یاس ایجاد کند.

رئیس جمهور بر همین اساس به صاحبان تریبون و فعالان عرصه رسانه و فضای مجازی تاکید کرد همه تلاش خود را برای تبیین واقعیت‌ها و روایت‌گری دقیق درباره ابعاد و پشت پرده آشوبگری‌ها و اغتشاشات اخیر به کار گیرند تا دشمن نتواند با روایت‌های مغشوش، واقعیت را تحریف کند.

آیت‌الله رئیسی با تاکید بر اینکه دفاع از حقوق انسان‌ها در ذات و بنیان جمهوری اسلامی قرار دارد، گفت: در هر حادثه‌ای باید پیگیری لازم انجام گیرد تا احدی مورد ظلم واقع نشود، اما نباید مسائل فرعی به جای مسائل اصلی بنشینند و اصل به حاشیه برود.

رئیس جمهور توجه به تولید محتوای دقیق و متکی بر واقعیات در عرصه رسانه و فضای مجازی را برای ارائه روایت درست و واقعی از رویدادهای کشور مهم دانست و افزود: ضرورت دارد در حوزه دیپلماسی نیز وزارت امور خارجه، سفارتخانه‌ها، رایزنان فرهنگی و دوست‌داران انقلاب اسلامی با اطلاع‌رسانی و تبیین صحیح مسائل، فضای غبارآلودی را که دشمن ایجاد کرده است، شفاف کنند.

آیت‌الله رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به پیشرفت‌های اقتصادی اخیر کشورمان اظهار داشت: دشمن از کار و تلاش مستمر در جهت تحقق پیشرفت‌های کشور لطمه خورده و می‌خواهد در این مسیر اخلال و وقفه ایجاد کند و باید با کار مضاعف و گره‌گشایی از کار مردم، دشمن را مایوس و مردم را روز به روز امیدوارتر کرد.

رئیس جمهور با تاکید بر لزوم رفع دغدغه‌های اقتصادی مردم خاطرنشان کرد: تلاش بی‌وقفه برای تامین نیازهای اقتصادی مردم و ادامه مسیر پیشرفت‌های کشور موثرترین روش برای مقابله با توطئه‌های دشمن است.

آیت‌الله رئیسی در ابتدای سخنانش با تبریک میلاد با سعادت پیامبر اعظم (ص) و امام جعفرصادق (ع) گفت: امروز جوامع بشری بیش از همیشه به شناخت سیره و سلوک اهل بیت (ع) نیاز دارد و اگر سبک زندگی انسان معاصر نبوی و جعفری باشد، سعادت نصیب او خواهد شد.