خانه مطبوعات و خبرنگاران استان اصفهان با انتشار بیانیه‌ای ساخت فیلم عنکبوت مقدس و اکران آن را در جشنواره کن را محکوم کردند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی خانه مطبوعات استان اصفهان، متن بیانیه خانه مطبوعات و خبرنگاران استان اصفهان به شرح زیر است: بسم رب الکریم یُرِیدُونَ […]

خانه مطبوعات و خبرنگاران استان اصفهان با انتشار بیانیه‌ای ساخت فیلم عنکبوت مقدس و اکران آن را در جشنواره کن را محکوم کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی خانه مطبوعات استان اصفهان، متن بیانیه خانه مطبوعات و خبرنگاران استان اصفهان به شرح زیر است:

بسم رب الکریم

یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ

می‌خواهند نور خدا را با دهان‌هایشان خاموش کنند، در حالی که خدا کامل کننده نور خود است، گرچه کافران خوش نداشته باشند.

دشمنی بی چون و چرای غرب و نظام سلطه؛ این بار با تله فیلمی شوم، موهن و نفرت‌انگیز، خودی نشان دادند که همه شعارهای حقوق بشری و رنگارنگشان توخالی است.

مضجع منور و ملکوتی حضرت علی ابن موسی‌الرضا (ع) که قرن‌هاست میقات دلدادگان و عاشقان ولایت و امامت است، وعده گاه کسانی است که دل در گرو آن امام رئوف دارند تا در فضای معنوی آن ساحت قدسی، قلب‌ها را سرشار از معنویت کنند و توشه‌ای برگیرند برای روزهای دوری از امام مهربانی‌ها.

رسانه‌ها به عنوان جزئی از فرهنگ غیرمادی جوامع انسانی نقش تعیین کننده‌ای در ساختن و پرداختن افکار عمومی برعهده دارند؛ چرا که فرهنگ، حقیقتی زنده و زاینده است که مدام در حال تغییر و تطور است ولی مرگ آن زمانی رقم خواهد خورد که به واسطه توهین و تقلید کورکورانه از ضد فرهنگ‌ها مسخ شود.

خانه مطبوعات و خبرنگاران استان اصفهان این اقدام شیطانی و سخیف عده‌ای وطن فروش، خائن و صهیونیست‌های حامی آن را، در توهین آشکار به ساحت نورانی حضرت شمس الشموس آقا علی ابن موسی‌الرضا علیه‌السلام محکوم کرده و انزجار خود را از این نمایش سیاه و مستهجن اعلام می‌دارد.

به گزارش ایمنا، عنکبوت مقدس، جدیدترین تلاش برای سیاه‌نمایی از جامعه ایرانی و بسترهایی است که ضمن جانی‌پروری، روحیه زن‌ستیزی را در آحاد مردم کشورمان به تصویر می‌کشد.

این فیلم موهن به کارگردانی علی عباسی، این روزها با اقبال بالایی توسط برخی اپوزیسیون و عناصر ضدانقلاب خارجی مواجه شده است و با اینکه نمره متوسط دو را از منتقدان حاضر در کن ۲۰۲۲ دریافت کرده اما تکنوکرات‌ها این فیلم را تا اندازه‌های یک شاهکار بالا برده‌اند.