دکتر سید شهریار به گزارش پایگاه خبری شهید یاران: تاکنون ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته در راستای ارتقاء و توسعه فناوری خودرو، اتوبوس و موتورسیکلت های برقی گام های موثری در احصاء فناوری، توسعه زیرساخت آزمون و تدوین استانداردهای خاص خودروهای برقی برداشته است. مدیر گروه توسعه فناوری های […]

دکتر سید شهریار به گزارش پایگاه خبری شهید یاران: تاکنون ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته در راستای ارتقاء و توسعه فناوری خودرو، اتوبوس و موتورسیکلت های برقی گام های موثری در احصاء فناوری، توسعه زیرساخت آزمون و تدوین استانداردهای خاص خودروهای برقی برداشته است.

مدیر گروه توسعه فناوری های نوین خودروئی ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری گفت: در حال حاضر عمده گلوگاه های طراحی و تولید این نوع خودروها در کشور حل شده است و تمرکز اصلی معاونت علمی، حمایت از تجاری سازی و اخذ تائیدیه نوع و پلاک برای این نوع خودروهاست.

وی با اشاره به یکی از خودروهای برقی که توسط یک شرکت خودروسازی تولید شده، ادامه داد: در اولین بازدید کمیته فنی تاکسی های برقی وزارت کشور از این خودرو که با حمایت و همراهی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری تعریف و اجرائی شده نتایج مشخص بود.

به گفته مدیر گروه توسعه فناوری های نوین خودروئی ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته ، طراحی و ساخت نمونه مهندسی این خودرو ماحصل فعالیت و اقدامات ۷ شرکت دانش بنیان با محوریت یک شرکت دانش بنیان بزرگتر بوده است.

زینی با بیان اینکه حمایت از بومی سازی تمامی ماژول های هایتک این خودرو توسط معاونت علمی صورت گرفته است، گفت: موتور الکتریکی، باتری پک، درایو، VCU و سیستم مدیریت حرارتی از جمله قطعات این خودوری برقی است که نمونه B-sample آن توسط همین شرکتهای دانش بنیان ساخته شده است.

وی درباره آخرین وضعیت این خودروی برقی گفت: در حال حاضر نمونه مهندسی این خودروی برقی ساخته شده و به صورت کلی می توان گفت یک سال با اخذ پلاک فاصله دارد به شرطی که سرمایه گذاری درستی صورت گیرد.

مدیر گروه توسعه فناوری های نوین خودروئی ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته ادامه داد: البته که بایستی دقت داشته باشیم این یک سال از زمانی آغاز می شود که قرارداد فروش منعقد شده و ارائه یارانه های خرید و یا مشوق های لازم از سوی دولت صورت پذیرد و در غیراینصورت زمانی بیشتر برای اخذ تائیدیه نوع خودرو و پلاک متصور است.