توسعه آموزش‌های مهارتی بسترساز تحقق شعار سال است استاندار کردستان گفت: توسعه آموزش‌های مهارتی در راستای تربیت نیروی متخصص و کارآمد با توجه به نیاز بازار کار بسترساز تحقق شعار سال است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ اسماعیل زارعی‌کوشا در دیدار نوروزی با سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای  کردستان […]

استاندار کردستان گفت: توسعه آموزش‌های مهارتی در راستای تربیت نیروی متخصص و کارآمد با توجه به نیاز بازار کار بسترساز تحقق شعار سال است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ اسماعیل زارعی‌کوشا در دیدار نوروزی با سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای  کردستان با تأکید بر ضرورت گسترش بیش از پیش آموزش‌های مهارتی در استان، اظهار کرد: یکی از ارکان تحقق منویات مقام معظم رهبری در تحقق شعار  ” جهش تولید با مشارکت مردم” تربیت نیروی متخصص و کارآمد است.
وی تصریح کرد:در راستای تحقق شعار سال توسعه آموزش‌های مهارتی بویژه ارائه آموزش‌های مورد نیاز بازار کار نقش مهم و تأثیرگذاری خواهد داشت.
زارعی‌کوشا با تقدیر از تلاش‌های مجموعه اداره کل آموزش فنی و حرفه ای گفت: این مجموعه به عنوان یک مجموعه پویا و با رویکردهای توسعه‌ای دولت سیزدهم به خوبی توانسته است به انجام ماموریت‌های خود در استان عمل نماید.
وی افزود:یکی از راهکارهای اصلی در کاهش بیکاری جوانان و ایجاد اشتغال همین آموزش‌های مهارتی است،باید با تعاملات بین دستگاهی شاهد توسعه بیش از پیش آموزش‌های مهارتی در سطح استان باشیم.
استاندار کردستان در ادامه با اشاره به نامگذاری سال‌جاری به نام سال ” جهش تولید با مشارکت مردم، عنوان کرد: در راستای منویات معظم له کمیته تحقق شعار سال در استان تشکیل می‌شود که یکی از ارکان و اعضای این کمیته اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان است.
سیدعلی علوی سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان نیز ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های این  اداره کل در دو بخش دولتی و خصوصی در سال گذشته گفت: با حمایت‌های دولت سیزدهم شاهد توسعه چشمگیر در ارائه آموزش‌های مهارتی در استان کردستان هستیم که امیدواریم این روند در سال‌جاری نیز ادامه یابد.
علوی از برنامه‌ریزی این اداره برای هدفمند کردن آموزش‌های مهارتی در سال‌جاری خبرداد و افزود: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان با نیاز سنجی‌های انجام شده در هر شهرستان و شناسایی امکانات و ظرفیت‌های منطقه‌ای سعی دارد در سال‌جاری علاوه بر ارائه آموزش‌های مهارتی هدفمند و متناسب با نیاز بازارکار  زمینه‌ساز کمک به تحقق شعار سال شود.
سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان از حمایت‌ها و پشتیبانی‌های استاندار تقدیر کرد.