توقیف ۱۵ لاشه گوسفندی از چرخه مصرف انسانی در کشتارگاه دام شهرستان نجف آباد به دلیل مصرف سم دکتر صالحی گفت: در پی نظارت و بازرسی مسئول و ناظران بهداشتی کشتارگاه دام نجف آباد، ۱۵ لاشه گوسفندی به دلیل مصرف سم توقیف و از چرخه مصرف انسانی و عرضه به فروشگاه های سطح شهرخارج شد. […]

توقیف ۱۵ لاشه گوسفندی از چرخه مصرف انسانی در کشتارگاه دام شهرستان نجف آباد به دلیل مصرف سم

دکتر صالحی گفت: در پی نظارت و بازرسی مسئول و ناظران بهداشتی کشتارگاه دام نجف آباد، ۱۵ لاشه گوسفندی به دلیل مصرف سم توقیف و از چرخه مصرف انسانی و عرضه به فروشگاه های سطح شهرخارج شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان نجف آباد؛ دکتر فضل اله صالحی (رئیس شبکه) با اعلام این خبر گفت: در راستای اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی بر فرآورده های خام دامی ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان، در پی بازرسی مسئول و ناظران بهداشتی کشتارگاه دام نجف آباد، ۱۵ لاشه گوسفندی به دلیل مصرف سم توقیف و از چرخه مصرف انسانی و عرضه به فروشگاه های سطح شهر خارج شد.

وی افزود: با توجه به اینکه یکی از پایه های اساسی تشکیل دهنده سبد غذایی خانوار، مواد پروتئینی با منشاء دامی است، نظارت و کنترل بهداشتی بر مراکز تولید، عرضه و نگهداری این فرآورده ها به طور دائم در دستور کار ناظرین بهداشتی دامپزشکی قرار دارد.

دکتر صالحی ادامه داد: بی تردید نقش نظارتی دامپزشکی نقش مهم و حیاتی در سلامت فرآورده های خام دامی می باشد و توجه به این امر مهم در بالا بردن سهم مصرف فرآورده های خام دامی بهداشتی و با کیفیت بسیار حائز اهمیت است.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نجف آباد از همشهریان عزیز خواست، هرگونه فرآورده های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و تحت نظارت با مهر و لیبل دامپزشکی تهیه و از خرید فرآورده هایی که خارج از ضوابط بهداشتی مجاز می باشند خودداری نمایند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را به شبکه های دامپزشکی شهرستان و یا تماس با شماره ۱۵۱۲ اطلاع دهند