دبیرکل گردان‌های “سید الشهداء” از تصمیم چارچوب هماهنگی شیعیان عراق مبنی بر عدم تمدید دوره نخست‌وزیری مصطفی الکاظمی پرده برداشت.  به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از ایسنا ، “ابو آلاء الولائی”، دبیرکل گردان‌های سید الشهداء با انتشار توییتی با اشاره به نشست اخیر چارچوب هماهنگی شیعیان عراق نوشت: پیشتر گفتیم و اکنون […]

دبیرکل گردان‌های “سید الشهداء” از تصمیم چارچوب هماهنگی شیعیان عراق مبنی بر عدم تمدید دوره نخست‌وزیری مصطفی الکاظمی پرده برداشت.

 به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از ایسنا ، “ابو آلاء الولائی”، دبیرکل گردان‌های سید الشهداء با انتشار توییتی با اشاره به نشست اخیر چارچوب هماهنگی شیعیان عراق نوشت: پیشتر گفتیم و اکنون بار دیگر تاکید می‌کنیم؛ دوره مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق تحت هیچ شرایطی تمدید نخواهد شد.
وی در این توییت که پنجشنبه منتشر شده است، گفت: به برادرانمان در چارچوب به دلیل شجاعت مسئولانه‌شان در جلسه اضطراری امروز تبریک می‌گوییم؛ چراکه مهم‌ترین تصمیم آنها در این نشست، توافق بر عدم تمدید (دوره نخست‌وزیری) الکاظمی و خودداری از ابقای وی به عنوان نخست‌وزیر توافقی برای مرحله آتی کشور بود.
علی‌رغم گذشت حدود ۱۰ ماه از برگزاری انتخابات پارلمانی عراق، اما احزاب و جریان‌های سیاسی این کشور موفق به توافق برای تعیین رئیس جمهور و نخست‌وزیر نشده‌اند و گزینه انحلال پارلمان تازه تشکیل شده و برگزاری مجدد انتخابات پس از تظاهرات و ناآرامی‌های روزهای اخیر در بغداد به عنوان گزینه جدی برای خارج کردن عراق از بن‌بست سیاسی مطرح شده است.