بانک دی خبر منتشرشده در فاش نیوز را با عنوان «یک سوت‌زنی درباره بانک دی» تکذیب کرد احتراما در پی درج مطلبی با عنوان «یک سوت‌زنی درباره بانک دی» در تاریخ ۱۱ اسفند ماه ۱۴۰۱، نکات ذیل به عنوان جوابیه از سوی روابط عمومی بانک دی ایفاد می‌شود و لازم است وفق صریح قانون مطبوعات […]

بانک دی خبر منتشرشده در فاش نیوز را با عنوان «یک سوت‌زنی درباره بانک دی» تکذیب کرد

احتراما در پی درج مطلبی با عنوان «یک سوت‌زنی درباره بانک دی» در تاریخ ۱۱ اسفند ماه ۱۴۰۱، نکات ذیل به عنوان جوابیه از سوی روابط عمومی بانک دی ایفاد می‌شود و لازم است وفق صریح قانون مطبوعات صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران؛ در پی انتشار خبری در پایگاه خبری تحلیلی ایثار و شهادت (فاش نیوز)، با عنوان «یک سوت‌زنی درباره بانک دی» روابط عمومی این بانک با انتشار جوابیه‌ای موارد مطرح شده در گزارش این پایگاه خبری را تکذیب کرد.

متن جوابیه بدین شرح است:
مدیرمسئول محترم پایگاه خبری تحلیلی ایثار و شهادت (فاش نیوز)

باسلام و احترام؛احتراما در پی درج مطلبی با عنوان «یک سوت‌زنی درباره بانک دی»  در تاریخ ۱۱ اسفند ماه ۱۴۰۱، نکات ذیل به عنوان جوابیه از سوی روابط عمومی بانک دی ایفاد می‌شود و لازم است وفق صریح قانون مطبوعات، با شرایط مندرج در این قانون در اولین مطلب از سوی آن رسانه در همان فضا و در همان ابعاد منتشر شود.

در قسمتی از گزارش مذکور قید شده است: طبق شنیده ها و حسب گزارش های واصله در حالی که ایثارگران برای دریافت تسهیلات خرد از بانک دی که متعلق به خود ایثارگران است، با مشکلات جدی، اعم از عدم پذیرش و همکاری، فرایند اداری پر دست‌انداز! خواستن تضامین متعدد و … مواجه اند و اغلب ایثارگران هیچ امیدی برای گرفتن وام از این بانک ندارند.” باید بر این نکته تاکید شود که در بانک دی ضمن ابلاغ به شعب خود مبنی بر متمایز شدن ایثارگران از سایر محدودیتهای اشخاص عادی برای اعطای تسهیلات شامل تسهیل و اولویت‌گذاری اعطای انواع تسهیلات رفع احتیاجات ضروری، تأمین و تعمیر اساسی مسکن و خوداشتغالی جامعه ایثارگری، در ۱۰ ماه ابتدایی سال جاری ۱۰٫۶۷۳ میلیارد ریال تسهیلات به خانواده معزز شهدا و ایثارگران اعطا شده است. همچنین نظرسنجی‌های انجام شده درباره کیفیت خدمات بانک دی به جامعه هدف بنیادشهید حاکی از رضایت ۸۰ درصد این عزیزان از خدمات بانک دی است.

در بخش دیگری از یادداشت پایگاه خبری فاش نیوز آمده است، در صورت فقط یک ماه و حتی چند روز تأخیر و عقب افتادن پرداخت اقساط، آبروی فرد جانباز را هم پیش ضامن ها می برند و حقوق فرد و ضامن هایش را هم بلوکه می کنند، به اطلاع می رساند که تسهیلات اعطایی بانک دی به خانواده معزز شهدا و ایثارگران در سال جاری در راستای سیاستهای اقتصادی دولت سیزدهم و اعطای تسهیلات خرد بدون ضامن بوده است که با ارائه گواهی کسر از حقوق صورت گرفته است درج این مطلب و سایر موارد مطرح شده از سوی این پایگاه خبری حاکی از بی خبری این پایگاه خبری و یا ارائه اطلاعات نادرست است.

در بخش دیگری از این گزارش ادعای اعطای تسهیلات ۵۰۰ میلیارد ریالی از سوی شعبه دروس بانک دی به یک شخص حقیقی آمده است که ادعای فوق از سوی بانک دی به شدت تکذیب می‌شود. بر اساس استعلام انجام شده از شعبه مربوطه و سایر شعب بانک دی، هیچگونه تسهیلاتی با مبلغ ذکر شده در گزارش پایگاه فاش نیوز به هیچ شخص حقیقی اعطا نشده است و اطلاعات درج شده در یادداشت کذب محض است. شایان ذکر است هیئت مدیره فعلی بانک دی در یک سال گذشته با اهتمام جدی بر وصول مطالبات معوق  و رعایت بهداشت اعتباری برای پیشگیری از معوق شدن تسهیلات، موفق به کاهش ۳۰ درصدی NPL بانک شده است و هیچگونه تسهیلاتی خارج از ضوابط ابلاغی بانک مرکزی و دستورالعمل اعتباری بانک به هیچ شخصی اعطا نشده است.