روزنامه فایننشال تایمز گزارش داد که پس از آغاز جنگ اوکراین شرکت‌های اروپایی دستکم یکصد میلیارد یورو در بازار روسیه ضرر کردند. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، این روزنامه انگلیسی یکشنبه شب نوشت: بررسی گزارش‌های سالانه و اظهارنامه‌های مالی ۶۰۰ شرکت اروپایی نشان می‌دهد که ۱۷۶ شرکت به دلیل تعطیلی یا کاهش فعالیت در بازار […]

روزنامه فایننشال تایمز گزارش داد که پس از آغاز جنگ اوکراین شرکت‌های اروپایی دستکم یکصد میلیارد یورو در بازار روسیه ضرر کردند.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، این روزنامه انگلیسی یکشنبه شب نوشت: بررسی گزارش‌های سالانه و اظهارنامه‌های مالی ۶۰۰ شرکت اروپایی نشان می‌دهد که ۱۷۶ شرکت به دلیل تعطیلی یا کاهش فعالیت در بازار روسیه با کاهش درآمد و خسارت‌های دیگر مواجه شده‌اند.

این روزنامه تاکید کرد: مجموع این ارقام تاثیرات غیرمستقیم مانند افزایش بهای انرژی و کالاها را شامل نمی‌شود.

فایننشال تایمز نوشت که بخش نفت و گاز بیشترین زیان را متحمل شده‌اند به طوری که سه شرکت بی.پی، شل و توتال انرجیز به تنهایی ۴۰.۶ میلیارد یورو ضرر کرده‌اند.

این گزارش می‌افزاید که این ضرر بیشتر از مجموع سودهای این شرکت‌ها بوده است. همچنین بخش خودروسازی نیز ۱۳.۶ میلیارد یورو ضرر کرد.

این روزنامه انگلیسی افزود: شرکت‌های مالی از جمله بانک‌ها، بیمه‌ها و شرکت‌های سرمایه‌گذاری نیز ۱۷.۵ میلیارد یورو ضرر کردند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۵ اسفند نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری‌ها در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.