اجرایی شدن طرح مدیریت جامع منابع طبیعی صلوات آباد سنندج طی امسال استاندار کردستان بر اجرای طرح مدیریت جامع منابع طبیعی صلوات آباد سنندج تاکید کرد و گفت: به دلیل اهمیت و تاثیرگذاری این طرح در بخش های مختلف منطقه صلوات آباد، باید اجرای آن در اولویت معاونت عمرانی استانداری، ادارات کل میراث فرهنگی و […]

اجرایی شدن طرح مدیریت جامع منابع طبیعی صلوات آباد سنندج طی امسال

استاندار کردستان بر اجرای طرح مدیریت جامع منابع طبیعی صلوات آباد سنندج تاکید کرد و گفت: به دلیل اهمیت و تاثیرگذاری این طرح در بخش های مختلف منطقه صلوات آباد، باید اجرای آن در اولویت معاونت عمرانی استانداری، ادارات کل میراث فرهنگی و منابع طبیعی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ روز پنجشنبه در پنجمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کردستان در سنندج با تاکید براینکه اجرای طرح مطالعاتی مدیریت جامع منابع طبیعی صلوات آباد سنندج در اولویت قرار گیرد، اظهار داشت: محور صلوات آباد ظرفیت خوبی از لحاظ گردشگری دارد و از آنجا که این مسیر، ورودی مرکز کشور به استان کردستان است باید به آن ساماندهی مناسبی داده شود.

وی با اشاره به اینکه بهسازی مسیر صلوات آباد در حال اجرا است، افزود: این مسیر یکی از جاهایی است که مردم به ویژه شهروندان سنندجی روزهای تعطیل خود را در آنجا سپری می کنند ولی امکانات تفریحی ندارد و با اجرای طرح مذکور به مکان مناسبی برای گذراندن اوقات فراغت تبدیل خواهد شد.

استاندار کردستان ادامه داد: مساحت اراضی مدنظر برای طرح مدیریت جامع منابع طبیعی صلوات آباد سنندج سه هزار و ۵۰۰ هکتار است نباید اجرای این کار را به آینده موکول کرد و بخشی از آن باید در سال جاری آغاز شود.

زارعی کوشا یکی از مباحث حائز اهمیت در استان را آبخیزداری و آبخوان‌داری اعلام کرد و گفت: سیل طی چند سال اخیر خسارت بی‌سابقه و آسیب های زیادی به استان‌های مختلف کشور وارد کرده است.

وی ادامه داد: قرارگاه مرکزی در وزارت کشور برای مقابله با سیل تشکیل شده و ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار هم برای برنامه های این حوزه مصوب شده است و استان هایی که طرح های آماده دارند می توانند از این اعتبار بهره مند شوند.

استاندار کردستان اضافه کرد: از آنجا که استان ما هم زمینه آسیب پذیری از سیل را دارد باید برای پیشگیری از خسارت های ناشی از این حادثه طبیعی طرح های مقابله‌ای تهیه کرد.

زارعی کوشا بیان کرد: مانده اعتبارات مصرف نشده مهمترین معیار عملکرد مدیران است و به هیچ وجه از دستگاهی پذیرفته نیست که نتوانسته باشند اعتباری را جذب کنند و بی شک اگر مدیری قادر به این کار نباشد در مدیریت او تجدیدنظر و به مردم اعلام خواهیم کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش از همه دستگاه های اجرایی، مردم و نهادهای انقلابی که به بحث تردد زوار از مرز باشماق مریوان ورود و همکاری کردند، تشکر کرد و گفت: با وجود فرصت کمی که در اختیار داشتیم ولی شرایط مناسبی برای تردد زائران اربعین در مرز باشماق فراهم کردیم و هر روزهم شاهد استقبال بیشتر هموطنانمان از این مرز هستیم.

زارعی کوشا یادآور شد: مردم کشورمان زیاد اطلاعی از مسیر باشماق برای رفتن به کربلا و نجف ندارند و می طلبد اطلاع رسانی مطلوبی در این زمینه انجام شود و اینگونه از ازدحام ایجاد شده در سایر مرزهای کشورمان با عراق هم کاسته می شود.

استاندار کردستان ادامه داد: تردد زائران از مرز باشماق مریوان برکات زیادی از بعد فرهنگی و تقریب مذاهب، گسترش روابطمان با اقلیم کردستان عراق و توسعه مرز دارد.

نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه اظهار داشت: با تلاش های استاندار و پیگیری های انجام شده، کردستان هم برای تردد زائران اربعین انتخاب شد که این مهم در توسعه استان می تواند نقش موثری داشته باشد.

محسن فتحی با اشاره به اینکه بی شک در سنوات آینده و با افزایش تردد زائران از مرز باشماق شاهد توسعه مسیرهای مواصلاتی و بهبود وضعیت مرز خواهیم بود، یادآور شد: دلیل تاخیر در تصویب و اجرای طرح جامع شهر کامیاران که یکی از موضوعات بسیار مهم است باید بررسی و تعیین تکلیف شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان هم در این جلسه به ارائه طرح مطالعاتی مدیریت جامع منابع طبیعی صلوات آباد سنندج پرداخت و اظهار داشت: این طرح پنج ساله بوده و از امسال آغاز می شود و اعتبار مورد نیاز برای آن هم بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

بهزاد شریفی پور ادامه داد: اگر اعتبار مورد نیاز تامین و در زمان کمتری پرداخت شود امکان اجرای این پروژه طی ۲ سال هم وجود دارد.

از دیگر دستورکارهای این جلسه ارائه طرح جامع شهر کامیاران بود که مشاور طرح در جلسه حضور داشت ولی به دلیل عدم حضور فرماندار و شهردار این شهر پرداختن به آن به جلسه آینده شورای برنامه ریزی و توسعه استان موکول شد.