یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه « اعتراض نشان دهنده بیداری، بصیرت، هوشمندی و نظارت مردم بر مسئولان و کارگزارن نظام است» گفت: اعتراض یک فرصت و نه یک تهدید است و ما این را غنیمت و نه بلا می دانیم. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از ایسنا، […]

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه « اعتراض نشان دهنده بیداری، بصیرت، هوشمندی و نظارت مردم بر مسئولان و کارگزارن نظام است» گفت: اعتراض یک فرصت و نه یک تهدید است و ما این را غنیمت و نه بلا می دانیم.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از ایسنا، سید سلمان ذاکر در گفت‌وگو با ایسنا درباره ضرورت ایجاد بسترهایی برای بیان اعتراضات گفت: قانون اساسی مجوز برگزاری اعتراضات را داده است؛ قطعا مردم به خصوص جوانان، دانشجویان، بانوان، ‌کارگران و کارمندان حق اعتراض دارند منتها مجوزی از وزارت کشور برای برگزاری تجمعات گرفته شود.

وی با بیان اینکه دولت باید آیین نامه مربوط به برگزاری تجمعات را تدوین کند، گفت: اصل موضوع برگزاری تجمعات در قانون اساسی آمده و پذیرفته شده است لذا اکنون دولت باید برای تدوین نحوه برگزاری تجمعات ورود کرده و مشخص کند که تجمع در کدام مکان،‌ خیابان و در چه زمان و با دادن چه شعارهایی برگزار شود.
نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی اعتراض را نشان دهنده بیداری، بصیرت، هوشمندی و نظارت مردم بر مسوولان و کارگزارن نظام دانست و افزود: اعتراض یک فرصت و نه یک تهدید است و ما این را غنیمت و نه بلا می دانیم لذا بانوان، جوانان، دانشجویان و دانش آموزان در تریبون‌های آزاد و کرسی‌های آزاداندیشی شرکت کرده و انتقادات و اعتراضات خود را بیان کنند، مسوولان هم باید حرف‌ها و انتقادات را شنیده و آن‌ها را در عملکردش پیاده کند البته اگر اعتراض همراه به خسارت به اموال مردم و حتی به خود معترض باشد بدان معناست که فرد مسیری غیر از اعترض را در پیش گرفته است.
ذاکر در جمع بندی گفت: با توجه به اینکه در قانون اساسی به صراحت به موضوع برگزاری تجمعات اشاره شده است، باید دولت زمینه برگزاری اعتراضات را از طریق تدوین آیین‌نامه اجرایی برگزاری اعتراضات فراهم کند و خیلی هم در دادن مجوز برگزاری اعتراض سخت‌گیری نداشته باشد.
وی با تاکید بر اینکه باید حق اعتراض به رسمیت شناخته شود، افزود: البته نباید اعتراضات به گونه‌ای باشد که در آن شعارهایی برخلاف ارزش‌ها، امنیت و حجاب داده شود. در تمام دنیا هم اجازه سردادن شعارهایی برخلاف مبانی و مکاتب‌شان را نمی‌دهند.