بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال بابت هزینه های درمان ناباروری در بخش بستری و سرپایی در سازمان بیمه سلامت هزینه شده است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی اداره کل بیمه سلامت استان اصفهان ، دکتر محمد حسین صفاری با دکتر بانکی پور ، نماینده مردم شهرستان اصفهان در […]

بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال بابت هزینه های درمان ناباروری در بخش بستری و سرپایی در سازمان بیمه سلامت هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی اداره کل بیمه سلامت استان اصفهان ، دکتر محمد حسین صفاری با دکتر بانکی پور ، نماینده مردم شهرستان اصفهان در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

دکتر بانکی پور ضمن خیر مقدم به مدیر کل بیمه سلامت استان و تیم همراه ایشان ، با اشاره به در پیش بودن روز ملی جمعیت در پایان اردیبهشت ماه گفت: یکی از موضوعات مهم این هفته مباحث مربوط به ناباروری و حمایت از زوج های نابارور است که قصد داریم لیست کلیه مراکز درمانی طرف قرارداد سازمانهای بیمه گر که در این حوزه فعالیت می کنند را جهت اطلاع عموم مردم منتشر کنیم. ایشان افزود: ایجاد هم افزایی بین متولیان و مجموعه های مرتبط، نقش موثری در اجرای کامل قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده دارد.

مدیر کل بیمه سلامت استان اصفهان نیز گفت: بر اساس برنامه ششم توسعه وزارت بهداشت و همکاری سازمان های بیمه گر برنامه ها و اقدامات لازم برای برخورداری زوج های نابارور از معاینه تا درمان تحت پوشش را انجام داده و خدمات متنوع درمان ناباروری در تعهدات بیمه سلامت آمده است.

وی گفت: بر اساس سیاست های ابلاغی سازمان بیمه سلامت در درمان ناباروری ، در مراکز دولتی ۹۰درصد تعرفه دولتی و در بیمارستانهای بخش خصوصی و عمومی غیر دولتی ۹۰ درصد تعرفه عمومی غیر دولتی به بیمه شدگان پرداخت می شود. تاکنون بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال بابت هزینه های درمان ناباروری در بخش بستری و سرپایی در سازمان بیمه سلامت هزینه شده است.

دکتر صفاری ادامه داد: علاوه بر اقدامات خوبی که سازمان بیمه سلامت برای درمان ناباروری هزینه کرده است ، نیاز هست سازمانهای متولی ، خیرین و سازمانهای مردم نهاد نیز مازاد هزینه های این درمان را تحت پوشش قرار دهند.

با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، ۳۰ اردیبهشت مصادف با روز ابلاغ سیاست‌های کلی جمعیت از سوی مقام معظم رهبری به عنوان روز ملی جمعیت در تقویم رسمی کشور به ثبت رسیده است.