نجات ۹ قطعه کبک وحشی در منزل شکارچی سودجو در مریوان ۹ قطعه کبک وحشی توسط یک شکارچی سودجو به منظور خرید و فروش نگهداری می کرد توسط محیط بانان شهرستان مریوان کشف و ضبط شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مریوان گفت: مأموران یگان […]

نجات ۹ قطعه کبک وحشی در منزل شکارچی سودجو در مریوان

۹ قطعه کبک وحشی توسط یک شکارچی سودجو به منظور خرید و فروش نگهداری می کرد توسط محیط بانان شهرستان مریوان کشف و ضبط شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مریوان گفت: مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان با اخذ حکم قضایی و تفتیش از منزل یک شکارچی سود جو، ۹ قطعه کبک را کشف و ضبط کردند.

صباح پناهی اظهار کرد: با بررسی و تحقیقات محرمانه و رصد کامل محل اختفاء، یک شکارچی متخلف که اقدام به نگهداری و خرید و فروش پرندگان وحشی در مرکز نگهداری خود کرده بود شناسایی و دستگیر شد.

وی افزود: با اخذ حکم از مراجع قضایی و هماهنگی لازم با پاسگاه و همکاری یگان حفاظت محیط زیست شهرستان در تفتیش و بازرسی از محل مذکور تعداد ۹ قطعه کبک وحشی و ۱۵ قفس چوبی از متهم کشف و ضبط شد.
عرضه، نگهداری و خرید و فروش پرندگان وحشی بدون اخذ مجوز از محیط زیست بر اساس قانون شکار و صید جرم است و با متخلفین برخورد قانونی می شود.