به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، دکتر سید رضا مرتضوی استاندار اصفهان با صدور پیامی روز جهانی محیط زیست را تبریگ گفت.متن پیام استاندار اصفهان به شرح زیر می باشد:بِسمِ اللّهِ الرَّحمنِ الرَّحیمٌإِنَّا کُلَّ شَیْءٍ خَلَقْنَاهُ بِقَدَرٍ (آیه ۴۹ سوره قمر)محیط […]

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، دکتر سید رضا مرتضوی استاندار اصفهان با صدور پیامی روز جهانی محیط زیست را تبریگ گفت.
متن پیام استاندار اصفهان به شرح زیر می باشد:
بِسمِ اللّهِ الرَّحمنِ الرَّحیمٌ
إِنَّا کُلَّ شَیْءٍ خَلَقْنَاهُ بِقَدَرٍ (آیه ۴۹ سوره قمر)
محیط زیست میراث مشترک ابناء بشر است. عرصه ای که مرز نمی شناسد و صیانت از آن وظیفه ای همه شمول و جهانی است؛ افزایش و پیشرفت دانش و معرفت بشری در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، زیستی و … و ارتقاء سطح رفاه اجتماعی، نیاز‌های جدیدی را پیش روی انسان هویدا نموده که پاسخگویی به آنها بدون توجه به فعالیت‌های توسعه‌ای بالاخص در چهارچوب ضوابط و آیین نامه ها میسر و ممکن نمی باشد.
در دنیای در حال توسعه، محیط زیست از ارکان اصلی بوده که بهمین دلیل گزاره کارآمد توسعه پایدار شکل گرفته و در آن اصل اداره جامعه بدون توجه به محیط زیست، منابع طبیعی مساوی با آسیب های صعب و زیان آور منافع همگانی قلمداد می شود و در صورت بی اعتنایی به محیط زیست، بی تردید اخلاف دچار پیامد‌هایی ناگوار و غیر قابل جبران می شوند؛ از اینرو تحقق توسعه پایدار مستلزم مشارکت دو سویه با رعایت مولفه های کارگز مکانی و زمانی است. در جهان امروز مسائل، مشکلات و تنگنا‌های محیط زیستی، دیگر به عنوان یک موضوع محلی و یا حتی ملی محسوب نمی شود و با توجه به وابستگی متقابل و غیرقابل تفکیک محیط زیست با ابعاد مختلف زیست اجتماعی و همگانی، محیط زیست گوهری است که صیانت از آن تعالی جمعی در بر دارد.
روز جهانی محیط زیست فرصتی است برای همگان تا با بازنگری در آن چه که در اثر گسترش نگاه های یک سویه و منفعت طلبانه بخشی در بهره برداری غیر اصولی و بی ضابطه، بر طبیعت و محیط زیست وارد می شود به گونه‌ای تحول و تطور یابد که حقوق نسل‌های فعلی و آینده در استفاده پایدار از محیط زیست را تضمین و صیانت نماید.
اینجانب ضمن تبریک فرا رسیدن روز جهانی محیط زیست به همه فعالین و دلسوزان این عرصه گسترده، از زحمات و تلاش‌های بی شائبه همه خادمان مردم در مجموعه اداره کل حفاظت محیط زیست استان شهید پرور و ایثارگر اصفهان در راستای تعالی و حفاظت مجدانه از محیط زیست تقدیر و تشکر نمایم.