صدور شناسنامه الکترونیکی زنبورداری در آینده نزدیک آغاز می‌شود صدور شناسنامه الکترونیکی کسب و کار برای زنبورداران کشور در آینده نزدیک آغاز می‌شود. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت /وزارت جهاد کشاورزی، مجری طرح توسعه زنبورداری کشور با بیان این مطلب به خبرنگار ما گفت: صدور شناسنامه‌های الکترونیکی با […]

صدور شناسنامه الکترونیکی زنبورداری در آینده نزدیک آغاز می‌شود

صدور شناسنامه الکترونیکی کسب و کار برای زنبورداران کشور در آینده نزدیک آغاز می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت /وزارت جهاد کشاورزی، مجری طرح توسعه زنبورداری کشور با بیان این مطلب به خبرنگار ما گفت: صدور شناسنامه‌های الکترونیکی با هدف ساماندهی و تسهیل در صدور مجوزهای کسب و کار و ارایه خدمات بهتر به جامعه زنبورداران صورت می‌گیرد.
تورج صارمی افزود: در راستای اجرای سیاست‌های دولت در زمینه الکترونیکی کردن صدور مجوزها و پروانه‌ها و ارایه خدمات مرتبط با هدف تسهیل در این روند، اقدامات اولیه و بسترسازی برای صدور شناسنامه الکترونیکی کسب و کار زنبورداران تقریبا از اواخر سال گذشته شروع شده و با همکاری واحدهای مرتبط همچون معاونت برنامه‌ریزی و اقتصادی و مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت جهاد کشاورزی و همچنین اتحادیه‌های سراسری زنبورداران در آینده نزدیک شاهد اجرای آن در سراسر کشور خواهیم بود.
وی اظهار داشت: در سنوات گذشته صدور شناسنامه برای تولیدکنندگان بخش زنبورداری در قالب شناسنامه و یا دفترچه زنبورداری به صورت غیرالکترونیکی انجام می‌شد.
این مقام مسوول در ادامه از آغاز اجرای طرح سرشماری سراسری در حوزه زنبورداری کشور از ۱۶ مهر ماه امسال نیز خبر داد.
مجری طرح توسعه زنبورداری کشور با بیان این که طی دو سال اخیر به دلیل شیوع بیماری کووید ۱۹ سرشماری در این حوزه صورت نگرفت، تصریح کرد: در این سرشماری آخرین اطلاعات واحدهای زنبورداری اعم از تعداد و نوع کلنی‌ها، ظرفیت و همچنین آمار تولید محصولات زنبور عسل شامل تولید عسل، ژل رویال، بره موم، گرده گل، موم و زهر، نوع و نژاد زنبور عسل، تعداد بهره‌برداران و سایر اطلاعات مربوط به بهره‌برداران نظیر سن، جنسیت و سطح سواد در سامانه جامع پهنه‌بندی داده‌ها و اطلاعات کشاورزی ثبت و بر پایه این اطلاعات، برنامه‌ریزی مورد نیاز در صنعت زنبورداری کشور صورت می‌گیرد.
وی تاکید کرد: مقرر شده، سرشماری در حوزه زنبورداری مطابق با تقویم زمانی مصوب از تاریخ ۱۶ تا ۲۸ مهر ماه سال جاری در همه استان‌های کشور انجام شود.
صارمی ادامه داد: در راستای هماهنگی و اجرای مطلوب سرشماری سراسری زنبورداران، موضوع آموزش کارشناسان پهنه‌ها و عوامل دست‌اندرکار در زمینه انجام کار با سامانه جامع پهنه‌بندی اطلاعات و داده‌های کشاورزی از طریق موسسه آموزش و ترویج در تمام استان‌ها پیش‌بینی شده است.