نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک تاکید کرد: با توجه به اقدامات مخرب و آشوب‌زای گروهک‌های تروریستی علیه مردم و امنیت ملی ایران و بی‌توجهی به هشدارها و اعتراضات مکرر در این رابطه، کشورمان انتخابی جز اعمال حق خود و پاسخ متناسب به حملات تروریستی نداشت. به گزارش پایگاه خبری […]

نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک تاکید کرد: با توجه به اقدامات مخرب و آشوب‌زای گروهک‌های تروریستی علیه مردم و امنیت ملی ایران و بی‌توجهی به هشدارها و اعتراضات مکرر در این رابطه، کشورمان انتخابی جز اعمال حق خود و پاسخ متناسب به حملات تروریستی نداشت.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،به نقل از خبرگزاری ایسنا،نمایندگی کشورمان در نامه‌ای به رئیس دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل، با یادآوری اقدامات گروهک‌های تروریستی مستقر در شمال عراق، دلایل و انگیزه‌های اقدام نظامی علیه این گروهک‌ها را تشریح کرد.
ایران در این نامه خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران یکی از قربانیان اصلی تروریسم در طول بیش از چهار دهه بوده است. گروهک‌های جدائی طلب و تروریست از قبیل گروهک حزب دموکراتیک کردستان ،گروهک‌های کومله، پژاک و پاک در منطقه اقلیم شمال عراق حضور دارند و از خاک عراق برای حملات تروریستی و مسلحانه علیه شهروندان و زیرساخت‌های اساسی ایران استفاده می‌کنند.نمایندگی کشورمان اضافه کرد: این گروهک‌های مسلح که به عنوان گروه‌های تروریستی در چارچوب قوانین ایران شناخته شده‌اند، چندین کمپ آموزش تروریسم در خاک عراق و در منطقه اقلیم شمال این کشور برای به کارگیری، آموزش، تحریک، طرح‌ریزی ،سازماندهی، حمایت و انجام اقدامات تروریستی و همچنین عملیات خرابکاری در داخل خاک ایران فعال هستند.
در این نامه آمده است: صرفا از سال ۲۰۱۶ تاکنون، این گروهک‌ها ۴۹ حمله تروریستی در داخل و نزدیک مرزهای ایران انجام داده‌اند که در نتیجه ۲۴ نفر شهید و ۳۲ نفر زخمی شده‌اند. بر اساس اطلاعات موثق، همه این حملات تروریستی برنامه‌ریزی شده،سازماندهی شده و اجرا شده از اقلیم شمال عراق بوده‌اند.