معاون اقتصادی رئیس‌جمهور در دیدار با امیر قطر گفت: توسعه تجارت بین ایران و قطر در بخش‌های مختلف باید فعال شده و برخی موانع در این مسیر برطرف شود. راهبرد سیاست خارجی ایران افزایش همکاری با همسایگان است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران،‌ محسن رضایی در ادامه برنامه‌های سفر خود به قطر در […]

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور در دیدار با امیر قطر گفت: توسعه تجارت بین ایران و قطر در بخش‌های مختلف باید فعال شده و برخی موانع در این مسیر برطرف شود. راهبرد سیاست خارجی ایران افزایش همکاری با همسایگان است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران،‌ محسن رضایی در ادامه برنامه‌های سفر خود به قطر در دیدار با «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر این کشور، با تاکید بر اهمیت گسترش روزافزون همکاری‌های تهران – دوحه در زمینه‌های مختلف گفت: آیت‌الله رئیسی به مسئولان مربوطه در ایران دستور داده‌اند که همه تلاش خود را برای اجرای کامل توافقات دوجانبه با قطر به کار بگیرند، لذا محدودیتی برای ارتقای روابط فیمابین وجود ندارد.

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور با اشاره به افزایش حجم مبادلات تجاری و اقتصادی دو کشور در یک سال گذشته خاطرنشان کرد: زمینه‌های فراوان و متنوع موجود برای توسعه تجارت بین ایران و قطر در بخش‌های مختلف باید فعال شده و برخی موانع در این مسیر برطرف شود. راهبرد سیاست خارجی ایران افزایش همکاری با همسایگان است.

رضایی با آرزوی برگزاری موفق جام جهانی ۲۰۲۲ توسط قطر گفت: جمهوری اسلامی ایران همچون گذشته آمادگی دارد هر نوع کمک به برادران قطری برای برگزاری این رویداد مهم را ارائه کند.

«شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر نیز در این دیدار بر لزوم توسعه روابط ایران و قطر در همه عرصه‌ها تاکید و تصریح کرد: با توجه به اشتراکات تاریخی و فرهنگی موجود، زمینه گسترش و افزایش روابط تجاری و اقتصادی دوحه – تهران کاملا فراهم است.

امیر قطر اظهار داشت: باید تلاش خود را برای گسترش همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های مختلف مضاعف کنیم.