سرائیل مشروط به آتش بس راضی شد نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سخنانی از آمادگی مشروط این رژیم برای تمدید توافق آتش‌بس خبر داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران ، آویر جندلمان، سخنگوی کابینه رژیم صهیونیستی در سخنانی در خصوص آتش بس غزه گفت: حماس می‌داند که ما آماده تمدید توافق آتش‌بس هستیم و […]

سرائیل مشروط به آتش بس راضی شد

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سخنانی از آمادگی مشروط این رژیم برای تمدید توافق آتش‌بس خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران ، آویر جندلمان، سخنگوی کابینه رژیم صهیونیستی در سخنانی در خصوص آتش بس غزه گفت: حماس می‌داند که ما آماده تمدید توافق آتش‌بس هستیم و ما خواستار آزاد شدن ۵۰ اسرائیلی دیگر هستیم.

طبق گزارش شبکه الجزیره، وی گفت: ۱۸۴ نفر توسط حماس اسیر شده‌اند و ۸۰ نفر از آنها دو تابعیتی هستند.

جندلمان افزود: اگر حماس خواستار تمدید توافق آتش‌بس است باید در ازای هر روز تمدید، ۱۰ اسرائیلی را آزاد کند.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش اعلام کرد: دست‌کم ۱۲۰۰ اسرائیلی در این مدت کشته و بیش از ۹ هزار تن دیگر مجروح شده‌اند.

این مقام صهیونیست در ادامه اعلام کرد که از ابتدای جنگ ۳۹۲ نظامی این رژیم کشته شده‌اند.

چهارشنبه گذشته و پس از چند روز مذاکره غیرمستقیم، رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین به توافق برای آتش‌بس موقت به مدت چهار روز و تبادل اسرا دست یافتند و امروز چهارمین و آخرین روزی است که با میانجی‌گری قطر و طرف‌های بین‌المللی آتش‌بس برقرار است.

طبق توافق تبادل اسرا که جمعه مرحله اول آن اجرایی شد، در مقابل آزادی هر اسیر اسرائیلی، سه اسیر فلسطینی از زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد می‌شوند. این توافق در حالی انجام شد که رژیم صهیونیستی مجبور به پذیرش شروط مقاومت شد. صبح جمعه و در اولین روز از اجرای آتش‌بس، هزاران نفر از مردم فلسطین که در پی حملات شدید رژیم صهیونیستی مجبور به ترک خانه‌های خود در شمال غزه و حضور در جنوب این باریکه شده بودند، بار دیگر به محل زندگی خود بازگشتند.