تحقق ۱۵۰۰ میلیارد تومانی اعتبارات استان از محل مولدسازی اکبر محمدی رئیس سازمان و مدیریت برنامه‌ریزی استان کردستان از افزایش ۱۰۰ درصدی اعتبارات عمرانی استان کردستان در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت:این مهم ناشی از نگاه ویژه دولت و سازمان برنامه و بودجه کشور به استان کردستان است. به گزارش خبرنگار پایگاه […]

تحقق ۱۵۰۰ میلیارد تومانی اعتبارات استان از محل مولدسازی

اکبر محمدی رئیس سازمان و مدیریت برنامه‌ریزی استان کردستان از افزایش ۱۰۰ درصدی اعتبارات عمرانی استان کردستان در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت:این مهم ناشی از نگاه ویژه دولت و سازمان برنامه و بودجه کشور به استان کردستان است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ اکبر محمدی در یازدهمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که به ریاست اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان روز چهارشنبه ۲۳ اسفند ماه در سالن جلسات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان برگزار شد اظهار داشت: سالی که گذشت،سالی با رویدادها و اتفاقات زیاد بود که خوشبختانه با همراهی خوب همه دستگاه‌های اجرایی و نظارتی در استان توانستیم آن را به صورت مناسب مدیریت کنیم.
وی افزود:از مراسم باشکوه اربعین و استقبال از زوار امام حسین(ع) تا رویدادهای فرهنگی مانند مراسم امت احمد،جشنواره موسیقی ملل، سومین سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان،راهپیمایی با شکوه ۲۲ بهمن،انتخابات و … همه و همه به واسطه مشارکت بسیار خوب مردم و همراهی و همدلی مسئولان کارنامه بسیار خوبی را برای دولت در این استان رقم زد.
رئیس سازمان و مدیریت برنامه‌ریزی استان کردستان با بیان اینکه در کنار این اتقاقات بسیار خوب فرهنگی شاهد تحولات چشمگیر در بخش زیرساخت‌های عمرانی در استان بودیم، اضافه کرد:امسال در سفر دوم رسمی و سوم کاری رئیس جمهور به استان بیش از ۳۵ هزار میلیارد تومان به قیمت روز پروژه‌های مختلف عمرانی افتتاح شد.
محمدی اذعان کرد:در هفته دولت نیز شاهد بهره‌برداری و کلنگ‌زنی از پروژه‌های متعددی در استان بودیم که تحول بسیار خوبی را در این بخش ایجاد کرده است.
وی در ادامه با اشاره به وضعیت اعتبارات عمرانی استان گفت: در سالی که چند روزی به پایان آن باقیمانده است اعتبارات استانی ۲ هزار و ۸۴۵ میلیارد تومان بود که با ردیف‌هایی که در طول سال ابلاغ شد به ۳ هزار و ۱۲۲ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.
دبیر شورای برنامه ریزی و توسعه استان کردستان تصریح کرد: در زمینه تسویه بدهی نیز امسال برای دومین سال پیاپی اقدامات خوبی انجام گرفت و حدود ۲۸ میلیارد و ۲۵۷ میلیون تومان تسویه شد و مصوبه مولدسازی یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هم خوشبختانه در روز گذشته ابلاغ شد که به ظرفیت اعتباری استان اضافه می‌شود.


محمدی در مورد میزان تخصیص اعتبارات تا این لحظه عنوان کرد: با تخصیص ۳ درصدی که دیروز ابلاغ شده است،میزان تخصیص‌ها در مجموع به ۴۵ درصد رسیده و ما منتظر تخصیص‌های جدید هستیم.
وی افزود:جدای از تمام پیگیری‌هایی که در طول سال انجام شد روزهای دوشنبه و سه شنبه در معیت استاندار در سازمان برنامه و بودجه کشور حضورپیدا کرده‌ایم و خوشبختانه پیگیری‌ها هم نتایج خوبی به ویژه در حوزه هزینه‌ای داشته است.
وی در ادامه با تاکید براینکه در حوزه اعتبارات استانی و مصوبات سفر منتظر تخصیص‌های جدیدی هستیم،گفت:در زمینه مصوبات سفر مجموع تعهدات بالغ بر ۴۷ هزارمیلیارد تومان می باشد.
این مقام مسئول با اشاره به تخصیص ۵۶۸۰ میلیارد تومانی سهم سازمان برنامه‌ و بودجه از مصوبات سفر رئیس جمهور افزود: از ۴۷ هزار و ۴۷۹ میلیارد تومان، ۱۴ هزار و ۸۸۸ میلیارد تومان آن سهم سازمان برنامه و بودجه کشور است که تا کنون ۵ هزار و۶۸۰ میلیارد تومان سهم سازمان برنامه بودجه از اعتبارات مصوب سفر رئیس جمهور به استان تخصیص پیدا کرده است.
محمدی اذعان کرد:در سال ۱۴۰۱ در مجموع ۲ هزار و ۷۴۰ میلیارد به صورت نقدی و یک‌هزار و ۳۴ میلیارد به صورت اسناد داشته‌ایم که در سال‌جاری تا امروز ۲ هزار و ۱۹۴ میلیارد تومان نقد و ۲۰۸ میلیارد تومان اسناد داشته‌ایم، ۱۸۲ میلیارد تومان دیگر هم در ۱۵ اسفند جاری ابلاغ و مانده تعهد ما تا پایان امسال ۵ هزار و ۳۷۴ میلیارد تومان است و مانده کلی تعهدات مصوبات سفر ۹ هزار و ۹۵۸ میلیارد تومان است.
وی در ادامه گریزی هم به اعتبارات ملی سهم استان زد و گفت:در سالجاری یک‌هزار و ۳۷۰ میلیارد تومان در قالب پروژه‌های ملی، ۲۷۴ میلیارد تومان پروژه‌های ملی استانی شده و ۶۷۱ میلیارد تومان از توازن به صورت ملی توزیع شده است.
محمدی با تاکید براینکه در بحث هزینه‌ای اعتبار استان یک‌هزار میلیارد تومان بود،گفت:براساس مجموع میانگین حقوقی که به صورت ماهیانه پرداخت می‌شد ۸۳۵ میلیارد تومان از این میزان برای حقوق در نظر گرفته شد.
حل ۱۰۰درصدی کسری اعتبارات هزینه‌ای در کردستان
دبیر شورای برنامه ریزی و توسعه استان کردستان بیان داشت : با توجه به بحث افزایش فوق‌العاده ویژه‌ای که اعمال شد و عملاً در قانون بودجه اعتباری برای آن در نظرگرفته نشده بود،با کسری ۶۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از یک محل و ۲۰۰ میلیارد تومان از محل دیگر بودیم که خوشبختانه با پیگیری‌هایی که انجام شد تا امروز تقریباً تمام کسری حقوق تامین شده است و فشاری که روی سایر اعتبارات بود از دوش دستگاه‌های اجرایی کم می‌شود.
رئیس سازمان و مدیریت برنامه‌ریزی استان کردستان خاطرنشان کرد:احتمال قریب به یقین تخصیص ما در مرحله نخست ۱۰۰درصدی خواهد بود و در بحث هزینه‌ای برای نخستین بار تخصیص‌ها به ۱۱۰ درصد خواهد رسید.
محمدی با بیان اینکه همواره معترض بودیم که مدل مبنای هزینه‌ای استان بد دیده شده از این رو خود استان مدلی را ارائه کرد، گفت:بر اساس خروجی مدل طراحی شده در سال آینده به امید خدا در حوزه اعتبارات هزینه‌ای وضعیت بسیار مطلوبی خواهیم داشت.


وی تصریح کرد:درحوزه اعتبارات عمرانی برای سال آینده براساس آنچه ابلاغ شده است ۱۰۰ درصد افزایش اعتبارات را در استان خواهیم داشت.
رشد ۲ برابری اعتبارات عمرانی کردستان در ۱۴۰۳
وی با بیان اینکه براین اساس مجموع اعتبارات عمرانی که در سال‌جاری بالغ بر ۲ هزار و ۷۲۲ میلیارتومان بوده به بیش از ۵ هزار ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است،عنوان کرد:افزایش ۱۰۰درصدی اعتبارات عمرانی کردستان در سال ۱۴۰۳ نشان از نگاه ویژه دولت و سازمان برنامه و بودجه به استان کردستان است.
رئیس سازمان و مدیریت برنامه‌ریزی استان کردستان گفت: سازمان و شورای برنامه‌ریزی به عنوان دستگاه تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز باید از تمامی موارد استان مطلع باشد و مکاتباتی که انجام می‌شود برای اتخاذ تصمیمات درست و شفاف‌تر است.
سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان با انتقاد از تعدادی از دستگاه های اجرایی که به موقع پاسخگوی مکاتبات انجام شده نیستند اضافه کرد:مکاتباتی که صورت می‌گیرد در خیلی از اوقات یا پاسخ داده نمی‌شود و یا اینکه مطابق با درخواست‌های انجام شده نیست.
وی با بیان اینکه مدیران باید به صورت هر سه ماه یک بار گزارش میزان جذب اعتبارات ملی خود را اعلام کنند، تصریح کرد: فقط ۱۱ دستگاه تا کنون اعتبارات ملی خود را ابلاغ کرده‌اند که در این راستا از برخی مدیران که همکاری لازم را داشته‌اند کمال تقدیر را داریم.
در پایان رئیس سازمان و مدیریت برنامه‌ریزی استان کردستان بر ارائه گزارش عملکرد دستگاه‌ها در مورد شعار سال تاکید کرد و گفت: در این راستا هیچگونه کم کاری را قبول نخواهیم کرد و در ارزیابی دستگاه‌ها موضوع پاسخگویی به مکاتبات به عنوان یک مولفه اصلی لحاظ خواهد شد.