تلاش برای تغییر نام فدراسیون معلولین به توانخواهان اسبقیان با تاکید بر اینکه ورزشکاری که توانایی به اهتزاز درآوردن پرچم کشورش را دارد نمی‌توان معلول دانست، گفت: باید از ظرفیت وجودی و توانمندی این افراد استفاده بهینه کرد، بنابراین تلاش می‌شود نام فدراسیون را از معلولین به توانخواهان تغییر یابد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری […]

تلاش برای تغییر نام فدراسیون معلولین به توانخواهان

اسبقیان با تاکید بر اینکه ورزشکاری که توانایی به اهتزاز درآوردن پرچم کشورش را دارد نمی‌توان معلول دانست، گفت: باید از ظرفیت وجودی و توانمندی این افراد استفاده بهینه کرد، بنابراین تلاش می‌شود نام فدراسیون را از معلولین به توانخواهان تغییر یابد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران ، محمد شروین اسبقیان، رئیس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین در مجمع انتخاباتی این هیأت در زنجان، رویکرد فدارسیون را توسعه ورزش قهرمانی و همگانی اعلام و اظهار کرد: این مهم در ورزش بانوان ویژه دنبال می‌شود.

رئیس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین به حضور مقتدارنه ورزشکاران ایران در مسابقات پاراالمپیک و بازی‌های آسیایی اشاره و تصریح کرد: این حضور موجب به اهتزاز درآمدن پرچم مقدس جمهوری اسلامی در سال‌های متمادی است.

وی با تاکید بر اینکه ورزشکاری که توانایی به اهتزاز درآوردن پرچم کشورش را دارد نمی‌توان معلول دانست، ادامه داد: باید از ظرفیت وجودی و توانمندی این افراد که باعث به اهتزاز در آوردن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران به‌ویژه با حجاب، فرهنگ این کشور را به جهان و در میادین ورزشی مخابره می‌کند استفاده بهینه کرد بنابراین تلاش می‌شود نام فدراسیون را از معلولین به توانخواهان تغییر یابد.

اسبقیان فلسفه ورزش جانبازان و معلولین را توانمندسازی و افزایش قدرت بدنی معلولین دانست و افزود: مهم‌ترین و با اولویت‌ترین این توانمندی رسیدن به سلامت بدنی در این قشر است.

رئیس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین با بیان اینکه ارتقای مربیان و داوران مورد توجه فدراسیون است، ادامه داد: هیأت‌های استانی باید تلاش کنند در شاخص آموزش سطح خود را ارتقا دهند تا امتیاز لازم را کسب کنند.

وی ادامه داد: از مربیان برتر رشته‌های مختلف در استان‌ها به عنوان کمک مربی در تیم‌های ملی استفاده خواهد شد.

اسبقیان از اجرای طرح یاران سردار شهید سلیمانی خبر داد و افزود: در این طرح که نوعی استعدادیابی به شمار می‌رود، باید جانبازان جوان مدافع حرم، مدافع امنیت و مدافع مرزها با کمک بنیاد امور ایثارگران و نیروهای مسلح شناسایی و معرفی شوند تا بعد از کلاس بندی، تعلیمات ویژه و اردوهای مقطعی وارد ترکیب تیم‌های ملی شوند.