چند روز بعد از پایان توافق غلات، منابع خبری از شنیده شدن صدای چندین انفجار در بندر اودسا و آسیب دیدن ساختمان کنسولگری چین در این شهر بندری خبر داده‌اند. گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، همزمان با پایان توافق غلات میان روسیه و اوکراین و هشدار روسیه درباره ورود کشتیهای تجاری به بنادر اوکراین […]

چند روز بعد از پایان توافق غلات، منابع خبری از شنیده شدن صدای چندین انفجار در بندر اودسا و آسیب دیدن ساختمان کنسولگری چین در این شهر بندری خبر داده‌اند.

گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، همزمان با پایان توافق غلات میان روسیه و اوکراین و هشدار روسیه درباره ورود کشتیهای تجاری به بنادر اوکراین از دریای سیاه، شبکه راشا تودی به نقل از رسانه‌های اوکراینی از شنیده شدن صدای چندین انفجار در شهر بندری اودسا خبر داد. 

هنوز مشخص نیست صدای این انفجار به چیزی ارتباط دارد اما اخباری از اصابت موشک به نزدیکی کنسولگری چین در اودسا حکایت دارد. 

وزارت خارجه روسیه در این زمینه گفته؛ مسکو در خصوص عملیات نظامی ویژه روسیه و وضعیت در اطراف کنسولگری چین در اودسا توضیحات لازم را به طرف چینی ارائه کرده است و همه کانالهای ارتباطی با چین پیرامون این وضعیت به خوبی کار میکند. 

این وزارتخانه همچنین گفته؛ با توجه به خساراتی که به ساختمان کنسولگری چین در اودسا وارد شده به همکاری نزدیک خود در این زمینه ادامه خواهیم داد. 

وزارت خارجه چین اعلام کرده که چندین انفجار در نزدیکی ساختمان کنسولگری چین در اودسا رخ داده که منجر به شکستن شیشه ها شده و بخشی از دیوارهای ساختمان آسیب دیده اما به هیچ یک از اعضای کنسولگری آسیبی وارد نشده است. 

به گزارش شبکه خبری «ریا نووستی» وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: «از ۲۰ ژوئیه (پنجشنبه ۲۹ تیر) همه کشتی‌هایی  که از دریای سیاه  به بنادر اوکراین سفر می‌کنند به عنوان حامل‌های بالقوه محموله‌های نظامی در نظر گرفته می‌شوند.»

وزارت دفاع روسیه برخی مناطق شمال غربی و جنوب شرقی دریای سیاه را خطرناک اعلام کرده است

 «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه روز دوشنبه از فسخ و عدم تمدید توافق صادرات غلات از بنادر اوکراین در دریای سیاه خبر داده بود.

پسکوف طی نشست خبری در کرملین گفت: «قرارداد صادرات غلات اوکراینی از طریق دریای سیاه امروز به پایان می‌رسد و این توافق برای روسیه عملاً فسخ شده است».