رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اصفهان گفت: طرح ملی «قرار دوازدهم» همزمان با سراسر کشور صبح روز دوازدهم فروردین ماه در بقاع متبرکه شهرستان اصفهان با توزیع هزار بسته کمک معیشتی اجرا شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، حجت الاسلام و المسلمین روح الله بیدرام افزود: طرح ملی و سراسری قرار […]

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اصفهان گفت: طرح ملی «قرار دوازدهم» همزمان با سراسر کشور صبح روز دوازدهم فروردین ماه در بقاع متبرکه شهرستان اصفهان با توزیع هزار بسته کمک معیشتی اجرا شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، حجت الاسلام و المسلمین روح الله بیدرام افزود: طرح ملی و سراسری قرار دوازدهم در قالب طرح ویژه ضیافت همدلی در آستانه ماه مبارک رمضان همزمان با روز جمهوری اسلامی با سخنرانی رییس سازمان اوقاف و امور خیریه به صورت ویدئو کنفرانس اجرایی که مراسم متمرکز استانی این طرح در آستان مقدس امامزاده شاهزید اجرا گردید

وی اظهار داشت: قرار دوازدهم با هدف ساماندهی توزیع سبدهای معیشتی و ترویج معارف مهدوی و ارایه خدمات اجتماعی بامحوریت امامزاده های شاخص انجام می شود.

وی گفت: این طرح ملی از روز ۱۲ اسفند ماه سال گذشته و همزمان با آغاز ماه شعبان آغاز شد و نخستین مرحله این طرح در سال و قرن جدید در آستانه ماه مبارک رمضان در بقاع متبرکه شهرستان اصفهان همزمان با سراسر کشور آغاز شد

روح الله بیدرام با بیان اینکه با اجرای این طرح زمینه مشارکت همگانی در زمینه حمایت از نیازمندان فراهم می شود، افزود: از ابتدای شیوع ویروس منحوس کرونا و استمرار کمک های مومنانه بر اساس منویات مقام معظم رهبری، با استفاده از کمک خیران و عواید موقوفات و بقاع متبرکه مرتبط تاکنون بیش از ۲۵۰هزار بسته معیشتی در بین محرومان و افراد آسیب دیده از کرونا توزیع شده است.

وی قرار دوازدهم را استمرار این کار دانست و تصریح کرد: توجه به نیازمندان در دستور کار این طرح است که این طرح بر مبنای مشارکت مردم و با هدف جذب مومنان با عنوان «مهدی یاوران» در بقاع متبرکه اجرا می شود.

حجت الاسلام والمسلمین روح الله بیدرام با اشاره به اینکه خدمات ارزشمند این طرح در دوازدهم هر ماه به نام امام دوازدهم و به نیت این امام به افراد کم برخوردار ارایه می شود، گفت: رسیدگی به نیازمندان در متن بسیاری از وقف نامه ها به عنوان سند بالادستی در سازمان اوقاف و امور خیریه ارایه شده و افراد مشتاق خدمت در این زمینه می توانند به مراکز افق امامزادگان مراجعه کنند یا نام و نام خانوادگی خود را به سامانه پیامکی۱۰۰۰۰۱۱۴۳۱۱۱ با عنوان «مهدی یاور» ارسال کنند تا در این طرح مشارکت داشته باشند.

وی افزود: این طرح در سال جاری به طور مستمر در دوازدهم هر ماه در بقاع متبرکه انجام می شود و امیدواریم کمک های مردمی همچون گذشته نسبت به این طرح ادامه داشته باشد.

بیدرام یادآور شد که در این طرح در کنار تامین بسته های کمک معیشتی دیگر خدمات اجتماعی همچون  آزادی زندانیان جرایم غیرعمد، تامین جهیزیه دختران، تامین بسته های کمک تحصیلی و بسته های درمانی و بهداشتی و برگزاری جهاد سلامت در قرارگاه جهاد سلامت نیز در دستور کار است.

وی اضافه کرد: در ابتدای این طرح که در آستانه نیمه شعبان برگزار شد در بقاع متبرکه حدود هزار ودویست بسته معیشتی به عنوان تبرکات مهدوی توزیع شد که از عواید موقوفات و بقاع و خیران تامین شد که حداقل ارزش ۴میلیارد ریال
ارزش دارد.

این مقام مسئول گفت: در آستانه ماه مبارک رمضان با عنوان تبرکات ضیافت همدلی ویژه ماه مبارک رمضان پیش بینی هزار بسته معیشتی است که روز دوازدهم در بقاع متبرکه امامزاده شاهزید (ع)و امامزاده ابراهیم (ع)ردان به صورت همزمان برگزار شد.
خبرنگار: الهام خانی