حجم مبادلات تجارت خارجی در کردستان به بیش از ۲ میلیارد دلار رسید معاون امور بازرگانی، توسعه و تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: میزان مبادلات تجارت خارجی انجام شده از طریق مرزهای استان در سال جاری به ۲ میلیارد و ۳۹۶ میلیون دلار رسیده است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید […]

حجم مبادلات تجارت خارجی در کردستان به بیش از ۲ میلیارد دلار رسید

معاون امور بازرگانی، توسعه و تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: میزان مبادلات تجارت خارجی انجام شده از طریق مرزهای استان در سال جاری به ۲ میلیارد و ۳۹۶ میلیون دلار رسیده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ طاها سمیعی با اشاره به اینکه مبادلات تجارت خارجی استان شامل صادرات، واردات و ترانزیت است، اظهار داشت: بر اساس هدف گذاری انجام شده از سوی سازمان توسعه تجارت می بایست طی پنج ماهه امسال ۲۴۵ میلیون دلار کالا از مرزهای استان صادر می شد که تاکنون ۶۶ درصد آن محقق شده است.

وی اضافه کرد: در این مدت ۴۲۶ هزار تن کالا به ارزش ۱۶۱ میلیون دلار از گمرکات استان و ۲۹۲ هزار تن به ارزش ۱۷۵ میلیون دلار هم از طریق سایر گمرکات کشور احراز شده است.

معاون امور بازرگانی، توسعه و تجارت اداره کل صمت کردستان به میزان واردات ثبت سفارش از طریق گمرکات استان اشاره کرد و یادآور شد: در این مدت ۱۰ هزار تن کالا به ارزش ۱۴ میلیون دلار از طریق مرزهای استان وارد کشور شده است.

خلیقی با بیان اینکه تاکنون یک هزار و ۵۹ تن کالا از طریق مرزهای کردستان ترانزیت شده است، افزود: ارزش دلاری این میزان کالای ترانزیت شده ۲ میلیارد و ۴۵ میلیون دلار بوده است.

معاون امور بازرگانی، توسعه و تجارت اداره کل صمت کردستان ادامه داد: در مجموع حجم میزان مبادلات تجاری خارجی ثبت شده در گمرکات استان طی سال جاری یک هزار و ۷۸۷ تن بوده است.

گمرک سیرانبند و باشماق از مرزهای گمرکی فعال رسمی و بین المللی استان هستند گمرک مریوان در زمینه ترانزیت، صادرات، امور مسافری و مقدار قابل توجهی هم در بخش واردات فعال است.