صحت‌سنجی اطلاعات و صدور ۶ گواهی در مرحله پیش ثبت‌نام انتخابات مجلس رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: اگر فردی در پیش ثبت‌نام شرکت نکند نمی‌تواند ثبت‌نام نهایی را انجام دهد و شرط ثبت‌نام نهایی، انجام پیش ثبت‌نام است، صحت‌سنجی اطلاعات و صدور ۶ گواهی در مرحله پیش ثبت‌نام انتخابات مجلس صورت می‌گیرد. به گزارش […]

صحت‌سنجی اطلاعات و صدور ۶ گواهی در مرحله پیش ثبت‌نام انتخابات مجلس

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: اگر فردی در پیش ثبت‌نام شرکت نکند نمی‌تواند ثبت‌نام نهایی را انجام دهد و شرط ثبت‌نام نهایی، انجام پیش ثبت‌نام است، صحت‌سنجی اطلاعات و صدور ۶ گواهی در مرحله پیش ثبت‌نام انتخابات مجلس صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، محمدرضا جان‌نثاری صبح امروز شانزدهم مردادماه هم‌زمان با آغاز پیش ثبت‌نام انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: یازدهم اسفندماه سال جاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری را در پیش داریم.

رئیس ستاد انتخابات استان ادامه داد: در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی با ابلاغ اصلاحیه قانون انتخابات با پدیده پیش ثبت‌نام مواجه هستیم که از امروز ۱۶ مردادماه از ساعت هشت تا ۱۸ آغاز شد و تا ۲۲ مردادماه ادامه خواهد داشت.

وی گفت: مرحله ثبت‌نام نهایی از ۲۷ مهرماه به مدت یک هفته آغاز می‌شود.

جان‌نثاری تصریح کرد: اگر فردی در پیش ثبت‌نام شرکت نکند نمی‌تواند ثبت‌نام نهایی را انجام دهد و شرط ثبت‌نام نهایی، انجام پیش ثبت‌نام است؛ ازاین‌رو اهمیت بسیار زیادی دارد که متقاضیان این مرحله را انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: از افرادی که علاقه‌مند به شرکت در رقابت‌های انتخاباتی هستند دعوت می‌کنیم در روزهای ابتدایی پیش ثبت‌نام را انجام دهند.

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان متذکر شد: از دیگر موضوعاتی که به قانون انتخابات اضافه شده و در مرحله پیش ثبت‌نام نیز تعیین تکلیف می‌شود این است که وزارت خارجه نیز بایستی تأیید کند که متقاضی اقامت دائم خارج از کشور و تابعیت مضاعف ندارد.

جان‌نثاری با اشاره به اینکه در پیش ثبت‌نام بایستی متقاضی سه مدرک را بارگذاری کند، گفت: پایان خدمت یا معافیت دائم برای آقایان زیر ۵۰ سال، ارائه مدرک تحصیلی و مدرک پذیرش استعفای افرادی که مشمول ماده ۲۹ قانون انتخابات می‌شوند سه مدرکی هستند که متقاضی در مرحله پیش ثبت‌نام بارگذاری می‌کند.

صحت‌سنجی اطلاعات و صدور ۶ گواهی در مرحله پیش ثبت‌نام

وی اظهار کرد: در مرحله پیش ثبت‌نام تأیید صلاحیت انجام نمی‌شود تنها مدارک و اطلاعات صحت‌سنجی و ۶ گواهی صادر می‌شود که فرد در مرحله ثبت‌نام به این ۶ گواهی دسترسی خواهد داشت.

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان ادامه داد: مدرک تحصیلی متقاضی توسط یکی از مراجع وزارت علوم، بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه آزاد اسلامی و مرکز مدیریت حوزه علمیه بر اساس محل تحصیل صحت سنجی می‌شود.

وی افزود: مدرک پایان خدمت و معافیت دائم را نیز سازمان نظام‌وظیفه گواهی صادر می‌کند، همچنین ایرانی‌الاصل بودن و قرارداشتن در بازه سنی (۳۰ تا ۷۵ سال) متقاضی توسط سازمان ثبت‌احوال تأیید می‌شود.

جان‌نثاری خاطرنشان کرد: نداشتن اقامت دائم و تابعیت کشور بیگانه متقاضی را وزارت خارجه تأیید می‌کند و سازمان اداری و استخدامی کشور نیز تأیید می‌کند که متقاضی مشمول ماده ۲۹ قرار دارد یا خیر و اصالت استعفا را تأیید می‌کند.

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: دستگاه قضایی نیز گواهی عدم محرومیت متقاضی از خدمات اجتماعی را صادر می‌کند.

وی متذکر شد: یکی از اهداف اضافه‌کردن مرحله پیش ثبت‌نام این است که ثبت‌نام بلاوجه انجام نشود بدین نحو ثبت‌نام متقاضیان از لحاظ شرایط شکلی خالص‌تر انجام می‌شود.

جان‌نثاری خاطرنشان کرد: ستاد انتخابات وزارت کشور تا این ساعت، بنا دارد آماری از پیش ثبت‌نام اعلام نکند؛ زیرا افرادی که در این مرحله شرکت می‌کنند متقاضی هستند.

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: در ستاد استان وظیفه داریم برای اجرای انتخابات برنامه‌ داشته باشیم تا هر آنچه که برای برگزاری یک انتخابات سالم و در چارچوب قانون نیاز است فراهم شود.

وی ادامه داد: در ستاد انتخابات استان برنامه‌ریزی می‌شود تا انتخابات دقیق، بر اساس قانون و با سهولت برای مردم انجام شود.

جان‌نثاری خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری برای برگزاری انتخابات چهار راهبرد (امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت) را معرفی کرده‌اند، ما نیز در ستاد استانی انتخابات تلاش می‌کنیم تا در چارچوب همین راهبردهای اساسی امور انتخابات را پیش ببریم.

وی افزود: برای مشارکت هیئت اندیشه‌ورز ذیل ستاد انتخابات داریم و بدون ورود به مصداق تلاش می‌کنیم تا در انتخابات پیشرو شاهد مشارکت بسیار خوب مردم باشیم.

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: تاکنون ۴۴ قشر و گروه را از جامعه شناسایی کردیم که می‌توانند با فعالیت‌های خود تنور انتخابات را داغ نگه دارند.

جان‌نثاری ادامه داد: یکی از این اقشار رأی اولی‌ها هستند که می‌توانند شور انتخابات را در جامعه افزایش دهند.

وی افزود: برای همه اقشار جامعه برنامه‌های مشخصی را در نظر گرفته‌ایم تا شاهد حضور پرشور مردم در انتخابات باشیم.

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان با تأکید بر نقش رسانه در برگزاری انتخابات، اظهار کرد: رسانه می‌تواند مطالبی که در درون جامعه وجود دارد، پیشنهادهای، سؤالات و ابهاماتی که در حوزه انتخابات وجود دارد را استخراج و در اختیار ستاد انتخابات قرار دهد تا به بهترین نحو اطلاع‌رسانی و روشنگری شود‌.

جان‌نثاری افزود: یکی از سرپل‌هایی که می‌تواند پیشنهادهای برگزاری انتخابات را از جامعه به ستاد انتخابات منتقل کند، رسانه است.

وی عنوان کرد: بنای ما این است که تمام فرایند انتخابات را با حضور رسانه انجام دهیم و انتخابات در یک اتاق شیشه‌ای انجام شود تا برای همگان قابل‌رؤیت باشد.