امام جمعه ورزنه با تشریح جزئیات ضرب و شتم آمران به معروف و ناهیان از منکر در محوطه تفریحی و پارک این شهر از شناسایی همه ضاربان خبر داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، روز گذشته کلیپی در فضای مجازی منتشر شده بود که دو تن از آمران به معروف و ناهیان از […]

امام جمعه ورزنه با تشریح جزئیات ضرب و شتم آمران به معروف و ناهیان از منکر در محوطه تفریحی و پارک این شهر از شناسایی همه ضاربان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، روز گذشته کلیپی در فضای مجازی منتشر شده بود که دو تن از آمران به معروف و ناهیان از منکر به دلیل تذکر لسانی به هنجارشکنان در محوطه تفریحی و پارک شهر ورزنه مورد ضرب و شتم عده‌ای معلوم الحال قرار گرفتند.

ورزنه به دلیل وجود آثار و ابنیه قدیمی و تاریخی خاصه تپه‌های ماسه‌ای (کویر)، شهری گردشگر محور است و در ایام نوروز میزبان مسافران و گردشگران زیادی است. البته عده ای از گردشگران و مسافران هم بدون توجه به ضوابط قانونی و شرعی اقدام به هنجارشکنی و قانون شکنی می کنند و به تذکر لسانی آمران به معروف و ناهیان از منکر توجهی نمی کنند.

کلیپ ضرب و شتم آمران به معروف و ناهیان از منکر در ورزنه

توضیحات امام جمعه ورزنه درباره حادثه

حجت الاسلام محمد شیاسی امام جمعه ورزنه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در اصفهان گفت: شهرستان ورزنه دارای آثار و ابنیه قدیمی و تاریخی خاصه تپه‌های ماسه‌ای (کویر) است به همین دلیل میزبان مسافران و گردشگران زیادی در ایام نوروز هستیم.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان ورزنه افزود: امسال نیز با توجه به اینکه ماه مبارک رمضان با ایام نوروز تقارن دارد، تصمیم گرفته شد در پارک‌ها و تفریحگاه‌های شهرستان برای حفظ حرمت ماه مبارک و با رعایت اخلاق اسلامی، تذکراتی به مسافران جهت صرف غذا در ملأ عام داده شود و مکانی محصور برای مسافرانی که روزه نیستند در نظر گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر آن در مورد تذکر به افراد بدحجاب یا بی حجاب نیز پایگاه فرهنگی با همت آمر به معروف و نهی از منکر برپا شده تا با احترام با این افراد صحبت شود.

امام جمعه ورزنه در ادامه به تشریح واقعه رخ داده روز گذشته و ضرب و شتم آمرین به معروف در این شهرستان پرداخت و گفت: یک عده از افراد بهانه گیر، دو نفر از بسیجیان فعال آمر به معروف و ناهی از منکر را مورد ضرب و شتم قرار دادند و عده‌ای افراد ناآگاه را نیز با خود همراه کردند، این در حالی است که نیروهای آمر به معروف و ناهی از منکر با رفتار بسیار خوب عمل کرده بودند و رفتار سوئی وجود نداشت و همه شایعاتی که در این باره مبنی بر برخورد تند آمرین معروف با مسافران در فضای مجازی وجود دارد، دروغ و کذب محض است.

وی اضافه کرد: پس از این اتفاق ناگوار، با دادستان و نیروی انتظامی و شورای تأمین شهرستان صحبت شد تا طبق قانون با افراد هنجارشکن برخورد شود و اگر نیروهای آمر به معروف و یا افرادی که آنها را مورد ضرب و شتم قرار دادند، هر یک از قانون تخطی داشته‌اند با آنها برخورد شود.

حجت الاسلام شیاسی خاطرنشان کرد: آمران به معروف و ناهیان از منکر که مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌اند نیز از نظر وضعیت جسمی دچار ضرب دیدگی و کوفتگی شده‌اند و در منزل بستری هستند.

شناسایی همه ضاربان

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر ورزنه با تأکید بر اینکه عوامل دخیل در این موضوع به طور کامل شناسایی شده‌اند و در دادگاه به صورت قانونی با آنها برخورد خواهد شد، یادآور شد: در ایام نوروز ۵۰ آمر به معروف و ناهی از منکر برادر و خواهر در شهرستان با ستاد امر به معروف همکاری می‌کنند و هم اکنون نیز در حال فعالیت هستند.

وی به همکاری دستگاه‌های دخیل در زمینه امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: سپاه، بسیج، پلیس، دستگاه‌های اطلاعاتی، شورای تأمین شهرستان، فرماندار و دستگاه‌ قضایی در این زمینه با ستاد امر به معروف و نهی از منکر همکاری می‌کنند.