وزیر آموزش و پرورش گفت: متاسفانه چون ظرفیت آزمون استخدامی کامل نشد، تعدادی از کلاس‌های درس بدون معلم مانده است که تا نیمه‌های مهر برای آنها معلم تأمین می‌شود. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران ، رضا مراد صحرایی امروز در حاشیه یادواره شهدای دانش‌آموز درباره کلاس‌های درس بدون معلم به ویژه در دوره […]

وزیر آموزش و پرورش گفت: متاسفانه چون ظرفیت آزمون استخدامی کامل نشد، تعدادی از کلاس‌های درس بدون معلم مانده است که تا نیمه‌های مهر برای آنها معلم تأمین می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران ، رضا مراد صحرایی امروز در حاشیه یادواره شهدای دانش‌آموز درباره کلاس‌های درس بدون معلم به ویژه در دوره ابتدایی گفت: متاسفانه چون ظرفیت آزمون استخدامی کامل نشد، تعدادی از کلاس‌های درس بدون معلم مانده که تا نیمه‌های مهر برای آنها معلم تامین می‌شود.

وی درباره تعداد کلاس‌های درس بدون معلم، افزود: آمار دقیق در دست نیست و تعداد خیلی کم است و به تعداد ظرفیت باقی‌مانده آزمون استخدامی است، این موضوع طبیعی است، درسال‌های گذشته هم چنین وضعیتی داشتیم، امیدوارم آزمون استخدامی سال آینده امسال برگزار شود تا این مشکلات را نداشته باشیم.

پایش کیفیت آموزشی هر سه سال یکبار

وی همچنین درباره نظام پایش ملی گفت: اگر ان‌شاءالله تصویب شود، برنامه این است که در پایان دوره سه ساله یک پایش ملی از کیفیت نظام آموزشی داشته باشد.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه صحب‌های خود گفت: سال تحصیلی جدید با شعار کلیدی مدرسه قوی ایران قوی آغاز شد و در ادامه جشن‌های مرتبط با سال تحصیلی امروز شاهد برگزاری مراسم یادبود ۳۶ هزار شهید دانش آموز در ۳۶ هزار مدرسه کشور توسط سازمان بسیج دانش‌آموزی بودیم.

وی افزود: شهدای دانش‌آموز مایه اصلی قدرت امروز کشور هستند و قدرتی و اثرگذاری امروز ما در منطقه و اینکه دشمن جرأت تعرض به خاک کشور را ندارد، حاصل خون پاک شهدا به ویژه شهدای دانش‌آموز است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: ۳۶ هزار دانش‌آموز شهید در دره سنی ۱۴ تا ۱۸سال داشتیم که حتی سن برخی هم کمتر از این عدد بود که آنها می‌توانند الگوی مناسبی برای دانش‌آموزان باشند.

صحرایی درباره برقراری عدالت آموزشی در مدارس کشور گفت: عدالت آموزشی نقطه مرکزی همه برنامه‌های آموزش و پرورش است که در این زمینه ده‌ها اقدام از جمله ساختن فضای آموزشی با کیفیت در سراسر کشور، تامین معلم باکیفیت، تهیه نوشت‌افزار برای دانش‌آموزان مناطق محروم، شاداب سازی فضای مدارس، همکاری با برخی نهاد‌ها از جمله بنیاد برکت برای ساخت مدرسه در مناطق محروم، جمع آوری مدارس کانکسی، اهدای کتاب‌های درسی رایگان در برخی مناطق محروم و توزیع کتاب درسی با ۸۵ درصد تخفیف در برخی مناطق کشور صورت گرفته است.

صحرایی با اشاره به اینکه تمرکز امسال ما بر کیفیت است، گفت: هم در آموزش، آزمون‌هاو هم پرورش و به ویژه در حوزه مسائل پرورشی برنامه امید، ایمان، نشاط ، خودباوری و خردورزی و هویت را مورد توجه قرار دادیم.

وی همچنین درباره آیین‌نامه ستاد راهبری و نظارت تعلیم و تربیت که توسط رئیس جمهور اعلم شد، اظهار کرد: یک ستاد در شورای عالی آموزش و پرورش از حدود دو سال قبل با عنوان ستاد راهبری سند تحول بنیادین تصویب شده است که ریاست آن برعهده معاون اول رییس جمهور است و به زودی درباره جلسه آن درباره طرح ملی مهارت برگزار خواهد شد