دغدغه نان مانع از پیشرفت فرهنگ میشوداقتصاد وفرهنگ دو مقوله متصل هستند. کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نشست ومطالبه گری داشتند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران؛ اصل ۲۷ قانون اساسی در واقع مسیر طرح مستقیم مطالبات مردم از مسئولان نهادها و بخش […]

دغدغه نان مانع از پیشرفت فرهنگ میشوداقتصاد وفرهنگ دو مقوله متصل هستند.

کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نشست ومطالبه گری داشتند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران؛ اصل ۲۷ قانون اساسی در واقع مسیر طرح مستقیم مطالبات مردم از مسئولان نهادها و بخش های مختلف است؛ مسیری که بدون واسطه مسئولان را در جریان مشکلات طیف‌های مختلف مردم قرار می‌دهد و منجر به کارآمدتر شدن مسئولان در سازمان‌ها و عملکرد آنها می‌شود و افزایش رضایت عمومی و تقویت مقبولیت مسئولان پیامدهای نهایی تحقق این اصل است.

بنابر این در تاریخ ۱۴۰۱/۰۹/۰۵ در نمازخانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی دعوت نماینده محترم مجلس شورای اسلامی جناب آقای دکتر طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیانگر نجابت وتفکر فرهنگی در حفظ ارزشهای انقلاب اسلامی می باشد، موضوعی که به خوبی در شرایط کنونی کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان رعایت کرده اند.

موضوع مطالبات کارمندان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان مهمترین موضوعی بود که با توجه به اینکه بیش از ۵۰درصد از کارمندان آن حداکثر حقوق را دریافت می‌کنند، اما جزو دهکهایی هستند که تشکیل دهنده یک سوم خط فقر می باشند، با این آمار جزو دستگاه های کمتر برخوردار تلقی می شوند.

با توجه به دغدغه امروز مقام معظم رهبری در مورد مسئله فرهنگ باید این را مد نظر داشته باشیم که انگیزه کار فرهنگی با شرایط فعلی حقوق ومزا یای کارکنان رسمی ،پیمانی وقراردی امکان پذیر نیست، اگر چه اقدامات موثری در سنوات گذشته بر دوش این عزیزان بوده است و به نحو احسن صورت گرفته ولی با اندک حقوقی که عزیزان دریافت می‌کنند، باید قبول کنیم که محدودیت و ممانعت زیادی برای سیاستگذاری موثر و دغدغه‌های فرهنگی را نمیتوانند به مرحله اجرا بگذارند.

فاصله قابل توجه و فاحش حقوق کارکنان تا خط فقر(۱۸ میلیون و ۲۹۰ هزار تومان) است رسیدگی به حقوق و مزایای کارکنان فرهنگ و ارشاد و اجرای نظام هماهنگ پرداخت به معنای واقعی و جلوگیری در تبعیض در پرداخت های کارکنان دستگاه های اجرایی مختلف، امروز اجرای نظام هماهنگ و حقوق دستگاهای دولتی را مورد بررسی قرار می دهیم با توجه به امتیازات و فیش حقوق بسیاری از دستگاههای دولتی با حقوق قشر فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قابل قیاس نیست، که حتما باید در این راستا تدابیری اندیشیده شود.

امروزه امتیازات رفاهی ،بیمه تکمیلی وامکاناتی در بسیاری از دستگاها وجود دارد، آیا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز از این امکانات برخوردار است؟
آیا نیروهای قراردادی وزارت متبوع که شرایط بسیار اسفناکی در رابطه با حقوق و مزایا دارند نباید بعد از گذشت سالها در دولت انقلابی تصمیماتی اتخاذ گردد که شرایط مطلوبی داشته باشند؟

دکتر طغیانی نماینده محترم مجلس در این نشست، خواستار ارسال اطلاعاتی مانند تعداد پرسنل،مدرک تحصیلی و حقوق مندرج در حکم کارگزینی برای پیگیری احصاء راههای قانونی برای بهبود و ارتقاء وپیگیری اصلاح نامه کمسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس به سازمان برنامه و بودجه کشور و افزودن نام فرهنگ و ارشاد اسلامی به فهرست دستگاههای کم برخوردار شدند.

از این رو میطلبد جناب آقای دکتر اسماعیلی وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی در این راستا در هیئت دولت موضوع را پیگیری نمایند، تا آسیب‌هایی که پرسنل خدوم و زحمتکش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای مسائل مالی ومعیشتی دارند، برطرف شود، بنابراین قطعا این روند در امور فعالیتهای فرهنگی وانگیزه کاری آنها اثرگذار خواهد بود.

باتوجه به دغدغه‌های مطرح شده برنامه هایی که در هیئت دولت به تاریخ ۱۴۰۱/۰۵/۲۴به تصویب رسیده سهم کارکنان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کجاست؟

یکی از دغدغه‌های دولت، حفظ قدرت خرید و کمک به معیشت اقشار کم درآمد است. آیا حقوق زیر ده میلیون کارکنان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از این گروه نیست؟

عادلانه‌سازی پرداخت‌ها، افزایش قدرت خرید و همچنین کمک به حفظ بنیان خانواده در راستای قانون جوانی جمعیت کشور، از اهداف این پیشنهادان عنوان شده در هیئت دولت بود که هیچ برنامه وحمایتی برای کارکنان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دیده نشده است که جای سوال دارد؟

در همین راستا سایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گزارشی از این جلسه در پایگاه اطلاع رسانی منتشر نموده که برای مطالعه آن به آدرس زیر مراجعه کنید.

https://isfahan.farhang.gov.ir