رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان گفت : نظارت بر میزان مصرف آب موجب می‌شود، جریان زاینده‌رود پایدار باشد، این نگاه در سطح کلان برنامه‌ریزی‌های شهری احساس می‌شود. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران ،به نقل از اداره ارتباطات و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، مجید نادرالاصلی درباره […]

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان گفت : نظارت بر میزان مصرف آب موجب می‌شود، جریان زاینده‌رود پایدار باشد، این نگاه در سطح کلان برنامه‌ریزی‌های شهری احساس می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران ،به نقل از اداره ارتباطات و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، مجید نادرالاصلی درباره برنامه‌ریزی‌ها و رویکرد شورای ششم شهر اصفهان برای جاری بودن آب زاینده‌رود، اظهار کرد: مدیریت بر مصارف در طول مسیر زاینده‌رود بدون هیچ‌گونه نگاه‌های بخشی مسئله مهمی است باید به آن توجه شود تا شرایط جاری بودن زاینده‌رود را فراهم کند.

وی با بیان اینکه باید بدانیم که زاینده‌رود تنها از سرچشمه‌های کوهرنگ سرچشمه نمی‌گیرد و علاوه‌بر آن از فریدون‌شهر و مناطق داخلی اصفهان نیز سرچشمه می‌گیرد، ادامه داد: در حال توجه به مسئله میزان مصرف آب بسیار مهم است، لذا باید نظارت بر میزان مصرف آب در طول مسیر زاینده‌رود با مدیریتی واحد و عدالت‌خواهانه دنبال شود.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: نظارت بر میزان مصرف آب موجب می‌شود جریان زاینده‌رود پایدار باشد، در حالی که این برنامه‌ریزی وجود ندارد، اما این نگاه در سطح کلان برنامه‌ریزی‌های شهری احساس می‌شود، همچنین لازم است مدیریت کشور، استان و تمام ذی‌نفعان در تحقق این امر گام بردارند.

وی با تاکید بر اینکه نظارت بر میزان مصرف آب زاینده‌رود باعث می‌شود که تا هر شهروندی بر اساس حقوقی که دارد که از این نعمت خدادادی استفاده کند، گفت: در حال حاضر مشکلی برای تأمین آب وجود ندارد، اما به طور اساسی در مورد میزان مصارف از جمله کشاورزی، صنعت، شرب و موارد دیگر شاهد بعضی مشکلات هستیم.

نادرالاصلی در خصوص لزوم داشتن نگاه علمی به مصرف آب برای کاهش چالش‌های موجود، اظهار کرد: اگر مدیریت کشور حرکتی جدی برای بهینه استفاده کردن آب در حوزه کشاورزی داشته باشد، بسیاری از مصارف آب قابل کنترل خواهد بود.

وی با بیان اینکه در حوزه صنعت نیز فعالیت‌ها به صورت بازچرخانی انجام می‌شود، ادامه داد: در حوزه صنعت توجه به مسئله آب حائز اهمیت است، از سوی دیگر برداشت‌هایی که از سفره‌های زیرزمینی می‌شود، نیز از محل زاینده‌رود بوده است و باید در این موارد نگاهی علمی و دانش‌بینان وجود داشته باشد، زیرا شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه کشاورزی و صنعت طرح‌های بسیار خوبی دارند، مدیریت شهری نیز اقداماتی را برای این بخش در نظر دارد تا بسترهای لازم برای استفاده صحیح از زاینده‌رود فراهم شود و در این راستا مدیریت کشور، استان و شهروندان اصفهان در بهینه استفاده کردن از این منبع خدادی توجیه و ترغیب شوند.